۳۸ کشته و ۷۷ زخمی در سیلاب پروان؛ مقام ها: وضعیت در این ولایت بحرانی است

توسطفریدون حسنی

شهریور ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۵, ۱۳۹۹

مقام های محلی پروان تایید می کنند که تاکنون ۳۸ کشته و ۷۷ زخمی از سیلاب مرگبار پروان به شفاخانه ها منتقل شده و این آمار در حال افزایش است.

وحیده شهکار سخنگوی والی پروان به خبرنامه گفت در پی بارند‌گی شدید در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان ساعت ۲:۰۰ بامداد امروز سیلاب شدیدی جاری شده است.

شهکار افزود در پی این سیلاب ها تاکنون ۳۸  جسد و ۷۷ زخمی به شفاخانه ها منتقل شده و این آمار در حال تغییر است.

به گفته او این سیلاب ها افزون بر تلفات جانی، خسارات هنگفتی را نیز وارد کرده و شماری زیادی از منازل مسکونی تخریب شده است.

وضعیت بحرانی پروان

شهکار در ادامه افزود که وضعیت ولایت پروان در حالت بحرانی قرار دارد و تیم های بررسی و وسایط برای نجات به ساحه اعزام شده اند. او این همه را کافی ندانست.

خانم شهکار از حکومت مرکزی می خواهد تا در این زمینه «رسیدگی عاجل» کند.

سخنگوی والی پروان تاکید کرد تلاش ها جریان دارد تا پایان روز اجساد و گیرمانده های ناشی از این سیلاب از زیر آوار ها بیرون کشیده شوند امکان این وجود دارد که ارقام افزایش یابد.

از سوی هم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث برای رسیدگی به متضررین این رویداد به این ولایت رفته است.

تدویر جلسه اضطراری به منظور رسیدگی به متضررین ناشی ازسیلاب‌ها

در همین حال وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث با نشر اعلامیه گفته است که جلسه اضطراری با حضور روسای مرکز عملیات حالات اضطرار، روابط بین الملل، وقایه و کاهش خطر، مالی واداری، پالیسی و پلان و آمریت اطلاعات و ارتباط عامه این وزارت برگزار شده است.

این وزارت افزوده در این جلسه معین مالی و اداری روی تامین منابع به منظور رسیدگی عاجل برای متضررین در 8 ولایت به خصوص ولایت پروان تآکید کرده و نیز مطیع الله صافی وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث روی انتقال پول نقد، مواد غذایی و غیرغذایی جهت رسیدگی عاجل برای متضررین ناشی از سرازیر شدن سیلاب‌ها اخیر در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان، تقویت هماهنگی با ادارات سکتوری مدیریت حوادث در مرکز و آن ولایت تاکید کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *