جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

گفتگوی تلیفونی عبدالله و عمران خان؛ دعوت از رییس شورای عالی مصالحه به اسلام آباد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با حضور هیئت سیاسی گروه طالبان در پاکستان عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس تلیفونی از عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی برای سفر به آن کشور دعوت کرده است.

ریاست شورای مصالحه گفته است که این گفتگوی تلیفونی امروز چهارشنبه (۵سنبله) صورت گرفته و نخست وزیر پاکستان حمایت کشورش را از تلاش‌های صلح در افغانستان ابراز کرده است.

عمران خان در این گفتگوی تلیفونی ابراز امیدواری کرده که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز و با استقرار صلح و ثبات در افغانستان بحران جاری در این کشور خاتمه یابد.

در اعلامیه شورای مصالحه آمده است که نخست وزیر پاکستان در ادامه‌ی صحبت‌های خود تاکیده کرد که صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در پاکستان و آغاز همکاری‌های موثرتر مشترک منطقه‌ای می‌باشد.

در اعلامیه شورای مصالحه آمده است که عبدالله در این گفتگوی تلیفونی روند صلح افغانستان یک فرصت را استثنایی خوانده تاکید کرده که از این فرصت برای دست‌یافتن به صلح استفاده شود.

عبدالله ضمن قدردانی از دعوت خان تاکید کرده که بعد از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به پاکستان سفر می کند.

سفر هیئت طالبان به پاکستان

این در حالی است که هیئت سیاسی طالبان به ریاست ملابرادر در پاکستان حضور دارد و روز گذشته با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و درمورد موانع آغاز مذاکرات بین الافغانی برای پایان دادن به جنگ ۱۹ ساله در افغانستان گفتگو کرده اند.

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با هیئت طالبان گفته است: «از ابتدا، پاکستان این موضع را گرفته است که یک راه حل پایدار و همیشگی تنها با گفت و گو تحت نظارت افغان ها حاصل می شود.»

قریشی تاکید کرده که کشورش با مسوولیت مشترک نقش خود را در روند صلح بازی کرده و می خواهد مذاکرات بین الافغانی به زودی برگزار شود.

این همه در حالی است که به نظر می رسد دور اول مذاکرات بین الافغانی که قرار بود در دوحه قطر برگزار شود برای مدتی نامعلومی تعلیق شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان