جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

باید و نبایدهای خوراکی در دوران قاعدگی؛ برای کاهش درد چه بخوریم؟

خواندن 3 دقیقه
1
(1)

نیازهای غذایی زنان در طول دوره قاعدگی تغییر می‌کند و نوسان هورمون تنها دلیل این تغییر نیست. آنها از طریق خونریزی مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری را از دست می‌دهند. با خورن برخی مواد غذایی خاص می‌توانید این عناصر را به سطح عادی برگردانید و در عین حال با اختلالاتی مانند گرفتگی، تورم، سردرد، حالت تهوع و خستگی مبارزه کنید.

غذاهای توصیه‌شده در دوره قاعدگی

۱. کلم بروکلی

آهن ماده‌ای معدنی است که در هنگام خونریزی از دست می‌دهید. کلم بروکلی برای جبران این ضرر به شما کمک می‌کند. کلم بروکلی علاوه بر آهن، فیبر، منیزیم و پتاسیم هم دارد که به کاهش نفخ، مشکلات هضم و تسکین گرفتگی کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۷ ماده خوراکی که درد قاعدگی را افزایش می دهند

۲. موز

 موز می‌تواند بهترین میان‌وعده در طول دوره قاعدگی باشد. این میوه مملو از پتاسیم، منیزیم و فیبر است و به شما در مدیریت حرکات نامنظم روده، اسهال و ولع خوردن بیشتر کمک می‌کنند.

۳. باید و نبایدهای خوراکی؛ شکلات تلخ

 شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی سالم مانند آهن، منیزیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاوانول‌ها است. آخری می‌تواند به بهبود جریان خون و شل شدن رگ‌های خونی کمک کند. به علاوه شکلات روحیه را بهبود می‌دهد، چیزی که هر زنی در این دوران نیاز دارد.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی سرشار از منیزیم که بسیار سالم هستند

۴. سالمون

سالمون باید در هر رژیم غذایی سالمی وجود داشته باشد زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و منبع غنی پروتئین است. در طول دوره قاعدگی سالمون بخورید تا التهاب را کاهش دهد، درد و گرفتگی را کم کند و چرخه قاعدگی را تنظیم کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۵. باید و نبایدهای خوراکی؛ زنجبیل

 زنجبیل برای کنترل التهاب مفید است اما به کاهش درد قاعدگی نیز کمک می‌کند. اگر از ناراحتی شکم رنج می‌برید، زنجبیل تازه به چای‌تان اضافه کنید.

۶. مالته (پرتقال) و لیمو

 برای دریافت ویتامین و کاهش میل به شیرینی در طول قاعدگی، میوه بخورید. مرکبات به خصوص عالی هستند. آنها علاوه بر ویتامین، مقدار زیادی فیبر و آب دارند که باعث می‌شود بدن هیدراته بماند و هضم به خوبی انجام شود. مرکبات برای کاهش تهوع قاعدگی نیز مفید هستند و در صورت خونریزی شدید می‌توانند جریان خون را کاهش دهند.

مواد غذایی ممنوعه در دوران قاعدگی

۱. باید و نبایدهای خوراکی؛ شیر

اگر دچار گرفتگی مداوم و درد شکم هستید، باید از محصولات لبنی خودداری کنید. شیر حاوی لاکتوز است که می‌تواند باعث نفخ، درد معده و حالت تهوع شود.

مطلب مرتبط: درمان فوری نفخ؛ با این ۵ چای گاز معده را به راحتی از بین ببرید

۲. آب نبات و تنقلات

 میان‌وعده‌های مورد علاقه‌تان ممکن است روحیه‌تان را بهبود دهند اما به دلیل قند تصفیه‌شده‌ای که دارند باعث نفخ، گاز و التهاب می‌شوند. در این دوره، باید از قند مصنوعی دور بمانید.

۳. کافئین

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف کافئین در دوره قاعدگی می‌تواند مدت زمان آن را طولانی کند و در برخی موارد حتی سبب آمنوره می‌شود. به علاوه، کافئین باعث افزایش سندرم قبل از قاعدگی می‌شود.

۴. باید و نبایدهای خوراکی؛ غذاهای پرادویه

خوردن غذای تند می‌تواند ناراحتی دیگری در معده ایجاد کند. با این حال، اگر عاقلانه انتخاب کنید، بعضی از ادویه‌ها می‌توانند طی قاعدگی مفید باشند. به عنوان مثال، چیلی تازه به دلیل داشتن اثرات ضد التهابی مشهور است و زعفران سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان