جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کارشناسان سلامت هشدار می دهند: کرونا ویروس در زمستان بدتر می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

آنچه در 31 دسمبر 2019 به عنوان یک بیماری مرموز در ووهان چین ظاهر شد، خیلی زود تمام جهان را درگیر کرد. در زمان نوشتن این مقاله، کرونا ویروس جدید در 213 کشور جهان گسترش یافته‌است و نزدیک ۲۴ میلیون نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده و موجب مرگ 817005 نفر شده‌است. نکته نگران‌کننده این است که حتی اگر ویروس جهش قابل‌توجهی نداشته‌باشد (که خبر خوبی برای تولید واکسن است)، باز هم با سرعتی نگران‌کننده رواج دارد.

زمستان نزدیک است، و شاید موج دیگری از کرونا ویروس

فصل زمستان به سرعت در حال نزدیک شدن است و کارشناسان بهداشت جهانی معتقدند که می‌تواند موج دیگری از این بیماری همه‌گیر را ایجاد کند، که احتمالاً بسیار بدتر از موج اول است. هرچند قطعیت زیادی در مورد رفتار این ویروس در دمای پایین وجود ندارد، اما گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که ممکن است در طول زمستان مدت بیشتری زنده بماند. طبق گزارشی که در The Print منتشر شده‌است، کلوس استور، متخصص بیماری‌های عفونی که قبلاً با WHO کار می‌کرد، اظهار داشته “رفتار اپیدمیولوژیک این ویروس با سایر بیماری‌های تنفسی تفاوت چندانی نخواهد داشت. آنها در زمستان برمی‌گردند. “

موارد ابتلا و مرگ می‌تواند در زمستان 2020 به اوج خود برسد

این احتمال، یک یادآوری تلخ از این واقعیت است که جهان به عنوان یک واحد جمعی باید برای مقابله با موج دیگری از بیماریِ همه‌گیری که شاید شدیدتر از حالاست، آماده باشد. طبق مدل‌سازی که توسط آکادمی علوم پزشکی انگلستان انجام شده‌است، زمستان امسال ممکن است بسیار چالش‌برانگیز باشد، و همین نشان می‌دهد که اوج بستری در بیمارستان و مرگ و میر در جنوری / فبروری 2021 می‌تواند حجمی مشابه با موج اول در سال 2020 داشته باشد.

ممکن است قبل از زمستان واکسن نداشته باشیم، باید بر این اساس برنامه‌ریزی کنیم

کریس ویتی، رئیس ارشد پزشکی انگلیس، تأکید می‌کند که حتی اگر محققان و دانشمندان با سرعت بیشتری در حال تولید واکسن باشند، هنوز نمی‌توانیم به یک واکسن اعتماد کنیم که بتواند این شیوع را متوقف کند. وی در گفتگو با اسکای نیوز گفت: “احمقانه است که بر اساس اینکه واکسن خواهیم داشت، برای زمستان آینده برنامه‌ریزی کنیم.”

چطور می‌توانیم برای زمستان آماده شویم؟

از آنجایی که کارشناسان بهداشت و درمان در سراسر جهان نظرات مشابهی را ابراز می‌کنند، کشورها باید خود را به همان اندازه آماده کنند. نکته نهایی این است که هرگونه واکسن مؤثر برای مبارزه با شیوع بیماری هنوز شش ماه (در بهترین حالت) از ما فاصله دارد. از آنجایی که فصل زمستان قبل از واکسن فرا می‌رسد، باید استراتژی‌مان این باشد که از حساس‌ترین و آسیب‌پذیرترین بخش‌های جامعه محافظت کنیم. محققان معتقدند هوای سرد و رطوبت زیاد ممکن است شیوع این بیماری را افزایش دهد، بنابراین انجام تست کروناویروس، پیروی دقیق از قوانین فاصله گیری اجتماعی، و رعایت بهداشت دست‌ها بدون هرگونه سستی بسیار مهم خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان