جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افغانستان از محدودیت های وضع شده بر رهبران طالبان توسط پاکستان نظارت می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه اعلام کرده است که سند منتشر شده از سوی وزارت خارجه پاکستان مبنی بر تحریم شماری از سران طالبان را بررسی کرده و از تعهد پاکستان در پیوند به وضع محدودیت‌ های سفر، تحریم سلاح و منجمدسازی منابع مالی به صورت دوام دار نظارت خواهد کرد.

وزارت خارجه امروز سه‌شنبه (۴سنبله) گفته است که دولت افغانستان سند منتشرشده از سوی وزارت امور خارجه پاکستان را پیرامون تطبیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بررسی همه‌جانبه قرار داده و مطابق به این سند،‌ حکومت پاکستان متعهد شده تا قطعنامه‌های شورای امنیت را، در پیوند به وضع محدودیت‌ های سفر، تحریم سلاح و منجمدسازی منابع مالی افراد و گروه‌های منسوب به طالبان، عملی سازد.

وزارت خارجه تاکید کرده که افغانستان روند تطبیق این سند و تحقق قطعنامه‌های مشمول آن را به صورت دوام دار مورد نظارت و پیگیری قرار می دهد.

این وزارت افزوده که تطبیق همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌ویژه‌ مصوباتی که سبب قطع منابع تمویل و تجهیز فعالیت‌های تروریستی و جلوگیری از جنگ و خونریزی می‌شوند بر همه دولت‌ها الزامی است و دولت افغانستان، در کنار سایر ملل مسؤول و متعهد به صلح و امنیت بین‌الملل، خود را ملزم به رعایت و تطبیق قطعنامه‌های شماره  دو هزار ۲۵۵،‌ یک هزار ۹۸۸، یک هزار ۲۶۷، و دو هزار ۲۵۳ شورای امنیت می‌داند و از پاکستان می خواهد ضمن رعایتِ تعهدات و مسؤولیت‌های بین‌المللی‌ این قطعنامه‌ها را عملی و برای تطبیق آن‌ها متعهد بماند.
وزات خارجه تاکید کرده: «در حالی که دولت و مردم افغانستان به تأمین صلح دایمی و خشکانیدن منابع تمویل و تجهیز تروریزم متعهد است، باور کامل دارد که قطعنامه شورای امنیت ملل متحد، مخصوصاً قطعنامه ۲۵۱۳، و اجماع ایجادشده منطقه‌یی و بین‌المللی به ‌اثر تلاش‌های جمهوری اسلامی افغانستان زمینه مساعدی را برای صلح عادلانه و پایدار فراهم ساخته است.»

این وزارت از طالبان خواسته است تا مذاکرات صلح را «هرچه زودتر» آغاز و خود را در معرض تعزیرات و تحریمات بین‌المللی قرار ندهند.

وضع محدودیت پاکستان بالای رهبران طالبان

این در حالی است که وزارت خارجه پاکستان به تاریخ ۳۰ اسد اعلام کرده است که دولت پاکستان در راستای تعهداتش به کارگروه ویژه اقدام مالی «fatf» شماری از اعضای رهبری طالبان را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرده که ملاعبدالغنی برادر، معاون رهبر طالبان و رئیس دفتر این گروه در دوحه قطر و سراج الدین حقانی، رهبر فعلی شبکه حقانی همراه با ۱۰۵ تن از اعضای ارشد گروه طالبان را در فهرست تعزیرات و محدودیت‌های مالی قرار داده و براساس آن دارایی‌های این افراد ضبط می‌شود و محدودیت سفر و حق حمل اسحله را نخواهند داشت.

سفر هیئت طالبان به پاکستان

پس از تحریم شماری از رهبران طالبان از سوی پاکستان سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر دو شب قبل در رشته توییت های گفته است که یک هیئت بلند رتبه دفتر سیاسی این گروه به ریاست ملا عبدالغنی برادر به دعوت وزارت خارجه پاکستان به این کشور سفر گرده است.

شاهین افزوده که هیئت طالبان در این سفر با مقامات بلندپایه پاکستان در مورد جریانات اخیر پروسه صلح افغانستان، مهاجرین و همچنان روابط تجارتی گفتگو می کنند.

تاکنون حکومت افغانستان در مورد سفر هیئت طالبان به پاکستان چیزی نگفته است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان