افزایش حملات طالبان در ولایت قندز؛ بیش از ۷ هزار خانواده بیجا شده اند

توسطفریدون حسنی

شهریور ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

وزارت مهاجرین اعلام کرده است که در ۸ روز گذشته بیش از ۷ هزار خانواده در اثر جنگ ها در ولایت قندز بیجا شده اند.

وزارت مهاجرین امروز سه‌شنبه (۴سنبله) گفته است که از تاریخ ۲۶ اسد الی ۳ سنبله سال جاری ۷ هزار ۴۴  خانواده بیجاشده جدید ناشی از جنگ و ناامنی های اخیر ولایت قندز را شناسایی کرده است.

این وزارت افزوده که این خانواده ها به علت بروز جنگ ها و ناامنی در مرکز شهر، ولسوالی های خان آباد،‌ حضرت امام صاحب و آقتاش ولایت قندز بیجا شده اند.

وزارت مهاجرین تاکید کرده که برای بررسی این بیجاشدگان ۱۷ تیم سروی و شناسایی در مناطق امن و نا امن ولایت قندز تشکیل شده و مطالعات آن ها ادامه دارد.

به گفته وزارت مهاجرین تعداد خانواده های بیجاشده در قندز همه روزه افزایش می یابد و قراراست که بعد از تثبیت این خانواده ها در هماهنگی و همکاری نهاد های ملی و بین المللی مساعدت های بشری صورت گیرد.

افزایش حملات طالبان در قندز

این در حالی است که در این اواخر حملات گروه طالبان بر بخش های از ولایت قندز شدت گرفته و در تازه ترین موارد این گروه بر روستای تلوکه مرکز ولایت قندز و پاسگاهای نیروهای امنیتی حمله کرده اند.

وزارت دفاع گفته است که این حمله طالبان از سوی نیروهای امنیتی دفع شده و در جریان درگیری ۲۷ طالب کشته شدند.

از سوی هم وزارت دفاع روز گذشته اعلام کرده است که مسیر شاهراه قندز – خان آباد را که قبلا از سوی طالبان مسدود شده بود و چندین ایست بازرسی شورشیان در آن وجود داشت پاکسازی کرده و شاهراه به روی ترافیک باز شده است.

وزارت دفاع تاکید کرده که در عملیات پاکسازی این شاهراه با حمایت نیروهای هوایی ۹۱ طالب بشمول قاری عبدالله مشهور به هجرت مسول قطعه سرخ، امیرخان مشهور به سرحدی و ملاعصمت کشته و ۵۰ طالب دیگر زخمی شده اند.

این همه در حالی است که شماری از ولسوالی های ولایت قندز نیز شاهد درگیری های گسترده میان نیروهای دولتی و حتی شماری از آنان در خطر سقوط قرار دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *