جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد اگر هر روز سیر بخوریم

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سیر یک ماده غذایی فوق‌العاده است. اما آیا می‌دانستید که خواص سیر فقط مراقبت از شما در برابر سرماخوردگی نیست؟

۱. جذاب‌تر خواهید شد

سیر باعث جذابیت بیشتر مردان می‌شود. هرچند همه تصور می‌کنند که بوی میل به برقراری ارتباط را از بین می‌برد. اما مطالعات اخیر ثابت می‌کنند که چنین تصوری اشتباه است. تنها محدودیت این است که باید سیر را ۱۲ ساعت قبل از برقراری رابطه بخورید. احتمالا خواص ضدباکتری سیر مانعِ بوی بد بدن مردان می‌شود.

مطلب مرتبط: مواد غذایی که به داشتن رابطه جنسی بهتر کمک می کنند

۲. سیستم ایمنی بدن بهبود می‌یابد

از قدیم‌الایام می‌گویند که سیر از بدن در برابر ویروس‌ها محافظت می‌کند. اما دانشمندان یک بار دیگر تأیید کرده‌اند که برای جلوگیری از بیمار شدن در زمستان باید مرتباً سیر مصرف کنید. این تاثیر به دلیل ویتامین‌ها، روغن‌های مفید و اسیدهای آمینه است. علاوه بر این، سیر آلیسین دارد، نوعی ترکیب آلی که باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد.

مطلب مرتبط: تقویت سیستم ایمنی بدن؛ چه خوراکی ها را باید خورد؟

۳. فشار خون پایدار می‌شود

 اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سیر عروق را باز می‌کند و فشار شریانی را کاهش می‌دهد. برای درمان فشار خون بالا، باید روزانه 4 حبه سیر مصرف کنید.

اما یادتان باشد که این روش تنها روش درمانی فشار خون نیست و باید قبل از استفاده از سیر یا مکمل‌های غذایی با پزشک‌تان مشورت کنید.

۴. حافظه‌تان بهبود می‌یابد

طبق یک نظریه، بدن و مغز انسان به دلیل یک واکنش اکسیداسیون شیمیایی پیر می‌شود، در جایی که غذا و اکسیژن مصرف و انرژی تولید می‌کنیم. اما این فرایند باعث از بین رفتن سلول‌ها می‌شود و با گذشت زمان پوست شل می‌شود و مغز مانند گذشته تیز نیست. آنتی‌اکسیدان‌ها با اکسیداسیون بیش از حد مبارزه و به ما در حفظ جوانی کمک می‌کنند.

سیر حاوی ترکیباتی است که مانع پیری مغز می‌شوند. افراد مسن با مصرف سیر خطر آلزایمر را کاهش می‌دهند و جوان‌ها حافظه‌شان را بهبود بخشیده و بهره‌وری مغز را افزایش می‌دهند.

مطلب مرتبط: با این ۵ چای پیری را به تاخیر بیندازید

۵. استقامت شما بیشتر می‌شود

سیر باعث می‌شود قلب و عضلات موثرتر عمل کنند. اگر ورزش می‌کنید، مصرف سیر نتایج شما را بهبود می‌بخشد. در یونان باستان، هنگامی که دوپینگی در کار نبود، ورزشکاران المپیک سیر می‌خوردند. به علاوه سیر برای کسانی که ورزشکار نیستند هم مفید است زیرا باعث کاهش خستگی و افزایش بهره‌وری می‌شود.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۶. مو و پوست بهبود می‌یابد

مو: سیر باعث افزایش رشد مو و ضخیم‌تر شدن آن می‌شود. حتی می‌تواند آلوپسی موضعی را درمان کند. برای رسیدن به این نتیجه، باید آن را روی پوست سر بمالید.

پوست: فیبروبلاست‌ها (سلولهای مسئول تجدید پوست) نسبت به سیر واکنش مثبت دارند. 2 حبه سیر در روز برای تولید کلاژن طبیعی و کشسانی پوست کافی است.

۷. روند کاهش وزن‌تان تسریع می‌شود

در نتیجه واکنش‌های شیمیایی پیچیده، آجوئن فرایند ویژه‌ای را در خون فعال کرده و رسوبات چربی را از بین می‌برد.

وقتی رژیم غذایی نادرست و نامتعادل دارید، سیر روند افزایش وزن را مهار می‌کند. این ماده خوراکی کالری اضافی را می‌سوزاند. البته فقط در صورتی که میزان کافی از آن را بخورید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان