۷ نکته از قدیم الایام که به رفع نواقص پوستی کمک می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۴, ۱۳۹۹

آمارها نشان می‌دهند که 95٪ از کل مردم سیاره ما برهه‌ای از زندگی‌شان از آکنه رنج می‌برند. آکنه و سایر عیوب پوستی به دلایل مختلف رخ می‌دهند از عادت‌های غذایی گرفته تا استفاده نادرست از محصولات مراقبت از پوست. هیچ روشی وجود ندارد که بتوان یکباره همه مشکلات پوستی را حل کرد. با این حال‌، برخی از درمان‌های طبیعی بسیار مؤثر وجود دارند که می‌توانند به بهبود سلامت پوست صورت کمک کنند.

۱. آفتاب‌سوختگی و التهاب: آووکادو

آووکادو ویتامین A، D و E دارد که به تسکین پوست دچار آفتاب‌سوختگی کمک می‌کنند، تولید کلاژن را افزایش و التهاب را کاهش می‌دهند. برای انجام این درمان دو قاشق آب داغ را به نیمی از یک آووکادوی له شده بیفزایید و ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه روی نقاط آسیب‌دیده بگذارید. در نهایت صورت‌تان را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر پوست‌تان خشک است، یک قاشق عسل هم به ماسک اضافه کنید.

۲. تیره شدن پوست: کچالو (سیب‌زمینی) و آبلیمو

۴ قاشق آب کچالو را با دو قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و ترکیب حاصل را با پنبه روی قسمت‌های تیره شده پوست بمالید. بعد از آنکه خشک شد، یک لایه دیگر هم روی لایه اول بمالید. اجازه بدهید شب تا صبح بماند و در نهایت آبکشی کنید. این درمان را یک هفته هر روز تکرار کنید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثرگذاری عالی دارند

۳. رفع آکنه: سرکه سیب

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو تا سه قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. بعد از شستشوی صورت، ترکیب را روی پوست بمالید و اجازه بدهید بماند تا خشک شود. این درمان را می‌توانید روزی دو بار تکرار کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان طبیعی جوش صورت

۴. جای جوش: چای سبز

مقداری چای سبز دم کنید و بعد از خنک شدن آن را روی پوست استعمال کنید تا به مرور جای جوش‌ها از بین بروند. می‌توانید این درمان را چند بار در روز تکرار کنید.

۵. چین و چروک: روغن زیتون

چند قطره روغن زیتون را با کمی عسل و گلیسیرین ترکیب کنید. ترکیب حاصل را روزی دو بار روی صورت‌تان بمالید.

۶. منافذ بسته پوست: نمک دریایی و عسل

دو قاشق چایخوری نمک و ۴ قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست تمیز صورت بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. در نهایت آبکشی کنید. چند بار در هفته این درمان را انجام بدهید.

۷. تیرگی زیر چشم: زردچوبه و آب آناناس

دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه و همین مقدار آب آناناس را مخلوط کنید و خمیر حاصل را زیر چشم‌ها قرار بدهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و در نهایت با یک تکه پارچه نمدار ناحیه را تمیز کنید. این درمان را هر روز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی زیر چشم؛ ۱۰ درمان طبیعی که حلقه های زیر چشم را از بین ببرید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *