هیئت سیاسی طالبان به دعوت رسمی پاکستان وارد اسلام آباد شد

توسطفریدون حسنی

شهریور ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

پس از تحریم شماری از رهبران طالبان از سوی پاکستان سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرده است که یک هیئت این گروه به ریاست ملا برادر به دعوت وزارت خارجه پاکستان به ان کشور رفته است.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ناوقت شب گذشته این موضوع را بیان داشته است.

شاهین افزوده که هیئت طالبان در این سفر با مقامات بلند رتبه پاکستان در مورد جریانات اخیر پروسه صلح افغانستان، مهاجرین و همچنان روابط تجارتی گفتگو می کنند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تاکید کرده که نمایندگان این گروه به هدف روابط مثبت با کشورهای منطقه و همسایه و القای نظریات این گره به برخی از کشورهای دیگر منطقه نیز سفر می کنند.

او تعویق سفرهای نمایندگان طالبان به کشورها را ناشی از شیوع ویروس کرونا خوانده خاطرنشان کرده است که این روند را دوباره از سر گرفته اند.

وضع تحریم ها از سوی پاکستان به رهبران طالبان

این سفر هیئت طالبان به پاکستان پس از آن صورت گرفته که وزارت خارجه پاکستان به تاریخ ۳۰ اسد اعلام کرده است که دولت پاکستان در راستای تعهداتش به کارگروه ویژه اقدام مالی «fatf» شماری از اعضای رهبری طالبان را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرده که ملاعبدالغنی برادر، معاون رهبر طالبان و رئیس دفتر این گروه در دوحه قطر و سراج الدین حقانی، رهبر فعلی شبکه حقانی همراه با ۱۰۵ تن از اعضای ارشد گروه طالبان را در فهرست تعزیرات و محدودیت‌های مالی قرار داده و براساس آن دارایی‌های این افراد ضبط می‌شود و محدودیت سفر و حق حمل اسحله را نخواهند داشت.

وزارت خارجه افغانستان نیز در واکنش به اقدام پاکستان مبنی بر وضع تعزیرات بر شماری از رهبران طالبان آن را «انکشاف مهم» خوانده تاکید کرده است که این وزارت اعلامیه پاکستان را مطالعه می کند و پس از ارزیابی همه جانبه نتیجه گیری آن را با رسانه ها در میان می گذارد.

این درحالی است که پیش از شیوع ویروس کرونا هیئت سیاسی طالبان در قطر به کشور های ایران،‌ روسیه، چین، پاکستان و ازبیکستان سفر کرده بودند که با واکنش های از سوی حکومت افغانستان همراه شده بود. حکومت افغانستان تاکنون در مورد این سفر چیزی نگفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *