جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افزایش احتمالی ۳۳ درصدی حاصلات سیب/ برداشت سیب بامیان به ۳۰ هزار تن خواهد رسید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در کنار حاصلات کچالو وزارت زراعت اعلام کرده است که با افزایش ۳۳ درصدی حاصلات سیب میزان حاصلات این میوه در بامیان به حدود ۳۰ هزار تن خواهد رسید.

وزارت زراعت امروز دوشنبه (۳ سنبله) به نقل از ریاست زراعت، آبیاری و مالداری بامیان گفته است که  احتمال افزایش حدود ۳۳ درصدی حاصلات سیب در بامیان وجود دارد و امسال میزان حاصلات این میوه در بامیان به حدود ۳۰ هزار تن خواهد رسید.

عبدالوهاب محمدی رییس زراعت بامیان گفته است که سال قبل میزان حاصلات سیب در این ولایت به ۲۰هزار متریک‌ تن رسیده بود و امسال انتظار می‌رود ۱۰ هزار تن اضافه‌تر از سال قبل حاصل به دست آید.

رییس زراعت بامیان افزود، باغ‌هایی که طی سال‌های اخیر توسط وزارت زراعت در بامیان ساخته شده، اکثرا درختان سیب است و بخشی از این باغ‌ها تازه به ثمر رسیده است.

 به گفته‌ی او، دلیل افزایش حاصلات سیب، به ثمر رسیدن همین باغ‌های جدید است.

ایجاد بیش از شش هزار جریب زمین باغ میوه در بامیان

وزارت زراعت تاکید کرده که در جریان چهار سال اخیر، بیش‌تر از شش‌هزار جریب باغ جدید میوه در ولایت بامیان ساخته شده است.

این وزارت خاطرنشان کرده که در مجموع در باغ‌های ساخته شده ۱۸ نوع میوه ترویج شده و بیش‌ترین باغ‌های ساخته شده درختان سیب است.

وزارت زراعت در حالی از افزایش حاصلات سیب در بامیان خبر داده است که پیش از این ولایت بامیان به دلیل افزایش حاصلات کچالو در افغانستان شهرت داشت.

احداث بیش از چهارهزار و ۷۰۰ هکتار باغ جدید در سال جاری

از سوی هم وزارت زراعت گفته است که در نیمه‌ی نخست سال مالی ۱۳۹۹، چهارهزار و ۷۷۱ هکتار باغ جدید میوه در سراسر کشور احداث و احیا شده که از مجموع این باغ‌ها، ۱۹۵ هکتار آن شامل احیا و احداث باغ‌های «متراکم و نیمه‌متراکم» و دوهزار هکتار دیگر شامل احیای باغ‌های کهنه در ۳۴ ولایت می‌شود.

به گفته این وزارت همچنان در نیمه‌ی نخست سال مالی، ۱۶۶ هکتار باغ انگور در ولایت‌های کابل، غزنی، کاپیسا، پروان، لوگر، دایکندی، پکتیا، بلخ، جوزجان، سرپل، سمنگان، بغلان، بدخشان، تخار، فاریاب، قندز، هرات، غور، پکتیکا، ارزگان، قندهار، هلمند، بادغیس، نیمروز و زابل به سیستم «چیله» بدل شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان