جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

۹ شیوه که از لخته شدن خون جلوگیری کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

با سبک زندگی این روزها که این همه مقابل کامپیوتر و تلویزیون می‌نشینیم، همه معرض لخته شدن خون هستیم که می‌تواند عوارض شدید ایجاد کند. با این وجود، با انتخاب درست نحوه غذا خوردن، کارهایی که انجام می‌دهیم و آنچه روزانه می‌پوشیم، احتمال لخته شدن خون کاهش می‌یابد.

۱. جلوگیری از لخته شدن خون؛ لباس‌های خیلی تنگ نپوشید

برای ترویج گردش خون سالم در بدن، بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید. از آنجایی که لخته‌های خون در پاها هم ایجاد می‌شوند، شلوار جین تنگ به خصوص برای گردش خون بد است.

۲. با نمک اپسوم حمام کنید

نمک اپسوم به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند. بنابراین دفعه دیگر که به آرامش نیاز داشتید، کمی نمک اپسوم داخل وان بریزید و دراز بکشید.

مطلب مرتبط: از کاهش استرس تا سلامت پوست؛ ۱۳ فایده دوش آب سرد برای سلامتی

۳. تمرینات سنگین انجام بدهید

برای جلوگیری از لخته شدن خون، مهم است که فعال باشید و از نشستن به مدت طولانی جلوگیری کنید. هر نوع ورزشی به طور کلی خوب است، اما گاهی انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا هم گردش خون را بهبود می‌بخشد و هم به بهبود سلامتی‌تان کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خود تقویت کنیم

۴. هنگام رانندگی هر 2 ساعت برای انجام تمرینات کششی متوقف شوید

زمانی که رانندگی طولانی دارید، حتماً به طور مرتب استراحت کنید و از ماشین بیرون بیایید، کمی راه بروید و حرکات کششی انجام بدهید.

۵. مواد غذایی رقیق‌کننده خون بخورید

با افزودن سیر، زردچوبه و انواع مواد غذایی رقیق‌کننده خون به رژیم غذایی روزانه‌تان، خطر لخته شدن خون را کاهش می‌دهید.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ سه توصیه که سالم تر غذا بخوریم

۶. انگشتان پا و مچ پا را خم و راست کرده و بپیچانید

 ما غالب اوقات روز را به حالت نشسته هستیم که باعث کاهش جریان خون در پاها می‌شود. هنگامی که موقعیت پیاده‌روی ندارید، می‌توانید مچ پا را بپیچانید یا خم و راست کنید و انگشتان پا را پیچ و تاب بدهید تا گردش خون در این منطقه تقویت شود.

۷. روغن هلیکروسوم روی پوست‌تان بمالید

هلیکروسوم نوعی گل زرد است که به طور طبیعی خون را رقیق می‌کند. این گل همچنین خواص ضد التهابی دارد. چند قطره از روغن این گل را در مناطقی که احساس می‌کنید گردش خون‌تان پایین است، استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب کمک می کنند

۸. گاهی پاها را بالاتر از قلب‌تان نگه دارید

 به پشت دراز بکشید، پاها را در مقابل دیوار بلند کنید. فقط ۱۵ سانت بالاتر از قلب و سرتان کافی است. بعد از یک روز طولانی نشستن یا ایستادن، این تمرین برای بهبود گردش خون بسیار عالی است.

۹. پا روی پا نیندازید

افرادی که در معرض لخته شدن خون هستند باید از پا روی پا انداختن به مدت طولانی خودداری کنند. حتماً موقعیت خود را مرتبا تغییر دهید و فشار زیادی روی پاها وارد نکنید. مهمتر از همه، هنگام نشستن باید راحت باشیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان