جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۹ اشتباه ورزشی که مانع دستیابی به اندام ایده آل تان می شوند

خواندن 3 دقیقه
4
(3)

وقتی مدام ورزش می‌کنید اما به اندام ایده‌آل‌تان دست نمی‌یابید، وقت آن رسیده که ببینید چه کاری را اشتباه انجام می‌دهید.

۱. کاردیوی طولانی

انجام بیش از حد تمرینات کاردیو می‌تواند به کاهش حجم عضلات منجر شود. اگر بدن شما حتی کم‌ترین عضله را از دست دهد، میزان سوخت و ساز بدن در حالت استراحت هم کم‌تر می‌شود. و بدن شما آهسته‌تر چربی آب می‌کند.

۲. اشتباه ورزشی؛ رژیم کم کالری

رژیم‌های کم کالری به طور کلی سالم هستند و می‌توانند روند پیری قلب را کند و از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کنند. با این حال، آنها حاوی مقادیر کم چربی هستند و در طول تمرین، بدن به دوز سالمی از پروتئین، چربی و کربوهیدرات نیاز دارد. برای دریافت چربی‌های لازم، ماهی سالمون و آووکادو را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم تر غذا بخورید

۳. نوشیدنی‌های ورزشی حاوی الکترولیت

نوشیدنی‌های دارای الکترولیت می‌توانند بیشتر آسیب‌زننده باشند تا مفید، به خصوص اگر در طول یا بعد از یک تمرین سنگین مصرف شوند. زیرا این نوشیدنی‌ها قند زیادی دارند.

۴. اشتباه ورزشی؛ عدم نوشیدن در حین تمرین

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هنگام ورزش چیزی ننوشند، اما این اشتباه است. بدن هنگام ورزش مایعات از دست می‌دهد. بنابراین، با ننوشیدن آب، به بدن‌تان آسیب وارد می‌کنید.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۵. بیشتر خوردن

ورزش منظم دلیلی برای پرخوری بین تمرینات نیست. برای اینکه بتوانید وزن‌تان را کنترل کرده یا آن را کاهش دهید، نه تنها باید ورزش کنید بلکه باید درست بخورید. یادتان باشد به طور متوسط فقط ​​500 کیلو کالری در یک ساعت ورزش می‌سوزانید.

۶. ورزش با شکم خالی یا پر

ورزش کردن با شکم خالی یا پر ابدا درست نیست. در چنین شرایطی، به احتمال زیاد به دلیل خستگی و احساس ناخوشی نمی‌توانید ورزش را تمام کنید. بهترین گزینه این است که 2 ساعت قبل از شروع تمرین چیزی بخورید. به این ترتیب بیشترین بهره‌وری را خواهید داشت.

مطلب مرتبط: ورزش در خانه؛ ۱۰ تمرین ساده که به بدن تان فرم بدهید

۷. سونا یا حمام بعد از تمرین

بعد از تمرین بلافاصله به سونا نروید و حمام نکنید. در طول تمرین مایعات زیادی از دست می‌دهید و فشار خون بالا می‌رود. در نتیجه، رفتن به سونا می‌تواند منجر به ناخوشی یا ختی غش کردن شود.

۸. اشتباه ورزشی؛ سرد نکردن بدن

حرکات کششی را پس از یک تمرین سنگین فراموش نکنید. با این کار به کاهش درد عضلات کمک می‌کنید. بعد از انجام حرکات کششی و سرد کردن بدن، احساس بهتری خواهید داشت.

۹. تمرین روزانه

تمرین منظم و تغذیه مناسب راه رسیدن به اندامی عالی است. اما منظم به معنای روزانه نیست. اگر بیش از حد ورزش کنید، مدام احساس خستگی خواهید کرد. به علاوه، بدن سطح هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد، نتیجه‌ای که می‌تواند منجر به اضافه وزن شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان