آداب استفاده از عطر: ۷ قاعده که عطرتان را به درستی استفاده کنید

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : شهریور ۲, ۱۳۹۹

چند بار پیش آمده که وارد آسانسور شوید و بینی‌تان از بوی تند عطر شخص قبلی آزرده شود؟ یا بوی عطر تند همکاری که وقتی برای انجام کاری نزدتان می‌آید مجبورید تا رفتنش نفس‌تان را در سینه حبس کنید!

استفاده از عطر و ادکلن هم آداب خود را دارد. در این نوشتار با ۷ قاعده استفاده از عطر آشنا خواهیم شد.

۱. بسته به موقعیت، عطرتان را عوض کنید

شما همه جا یک جور لباس نمی‌پوشید. این موضوع در مورد عطر هم صدق می‌کند. روزتان را با عطری ملایم که بوی مرکبات دارد شروع کنید و وقتی در مکان‌های رسمی حاضر می‌شوید از عطرهایی استفاده کنید که بوی چوب یا اورینتال دارند.

۲. عطر را روی پوست نمالید

اصطکاک عطر روی پوست به مولکول‌های عطر آسیب می‌زند و رایحه اصلی آن را تغییر می‌دهد. اگر می‌خواهید عطر به طور طبیعی روی پوست قرار بگیرد، آن را در هوا اسپری کرده و از میان آن عبور کنید.

۳. در اداره باملاحظه باشید

به عنوان یک قاعده کلی، عطری که می‌زنید باید باعث بهبود تصویر شما شود نه اینکه دیگران را آزار بدهد. اگر می‌خواهید در محل کار، عطرتان پیش از شما وارد فضا نشود، عطرهای تند را فراموش کنید و عطرهای ملایم طراوت‌بخش بزنید.

۴. جای درستی از بدن عطر بزنید

برای به حداکثر رساندن بوی عطرتان، آن را درجاهای گرم‌تر بدن‌تان مثل گردن، قفسه سینه و مچ دست بزنید.

۵. به موهای‌تان هم عطر بزنید

تارهای مو می‌تواند عطر را به مدت طولانی در خود نگه دارند، اما برای اینکه الکل داخل عطر موها را خشک نکنند،‌ ابتدا عطر را روی یک براش اسپری کنید و بعد به موهای‌تان بزنید.

۶. عطر روی پوست مرطوب دوام بیشتری دارد

عطر از روی پوست خشک زود تبخیر می‌شود اما روی پوست مرطوب ماندگارتر است زیرا چیزی برای نگه داشتن آن وجود دارد. می‌توانید قبل از زدن عطر کمی مرطوب‌کننده بدون بو روی پوست‌تان بزنید.

۷. بله می‌توانید به لباس‌های‌تان عطر بزنید

مدت‌ها بحث بر سر این بوده که آیا می‌توان روی لباس عطر زد یا نه، با این ادعا که عطر ممکن است روی پارچه لک ایجاد کند. اما تا زمانی که لباس‌تان از ابریشم خالص نیست، عطر مشکلی روی آن ایجاد نمی‌کند. و در واقع استفاده از عطر روی لباس یک راه ایده‌آل برای ایجاد رایحه‌ای پراکنده و ماندگار است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *