جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روسیه هفته آینده آزمایش واکسن کرونا را روی ۴۰۰۰۰ تن آغاز می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پشتیبانان این پروژه اعلام کرده‌اند كه هفته آینده آزمایش گسترده اولین واكسن کووید-۱۹ روسیه روی بیش از 40،000 نفر آغاز شده و از زمان شروع توسط یك تحقیق خارجی مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

این‌ها نخستین جزئیات در مورد شکل و اندازه آزمایش مرحله آخر واکسن است که توسط سازندگان آن ارائه شده‌است با این هدف که نگرانی‌های برخی از دانشمندان را درباره کمبود داده‌های روسیه برطرف کنند.

این واکسن که “Sputnik V” نام دارد، پس از دو ماه آزمایش انسانی در مقیاس کوچک، توسط مقامات و دانشمندان روسیه به عنوان یک واکسن ایمن و مؤثر پذیرفته شد.

اما کارشناسان غربی تردید زیادی نشان داده و نسبت به استفاده از آن پیش از تایید بین‌المللی تمام مراحل آزمایش و اثبات موفقیت آن هشدار می‌دهند.

کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) که از این واکسن حمایت می‌کند، گفت: “بسیاری از کشورها جنگ اطلاعاتی علیه واکسن روسی به راه انداخته‌اند.”

او گفت داده‌های این واکسن اواخر این ماه در یک ژورنال دانشگاهی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد که روسیه سفارش حدود یک میلیارد دوز واکسن را از سراسر جهان دریافت کرده‌است و ظرفیت تولید 500 میلیون دوز در سال را دارد.

مدیر موسسه گامالیای مسکو که واکسن را توسعه داده‌است، گفت: 40،000 نفر در بیش از 45 مرکز پزشکی در سراسر روسیه در این آزمایش گسترده شرکت خواهند کرد.

این داده‌ها به سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارائه می‌شود.

با این حال ثبت این واکسن قبل از شروع آزمایش در مقیاس بزرگ که معمولاً به عنوان فاز III شناخته می‌شود، انجام شد در حالی که این مرحله توسط بسیاری از کشورها به عنوان فاکتور لازم برای ثبت واکسن در نظر گرفته می‌شود. براساس گزارشات WHO در حال حاضر حداقل چهار واکسن بالقوه کووید-۱۹ در سطح جهان در مرحله سوم آزمایش قرار دارد.

اما مقامات روسیه اظهار داشته‌اند که ثبت زودهنگام واکسن امکان شروع واکسینه کردن افراد گروه‌های پرخطر، مانند کارمندان مراقبت‌های بهداشتی را تا ماه اکتبر فراهم می‌کند.

محققان روسی گفته‌اند كه آزمایشات اولیه نشان می‌دهند این واكسن واكنش ایمنی قابل‌توجهی را ایجاد کرده‌است، اما اینكه ایمنی ایجاد شده چه مدت طول می‌كشد، هنوز مشخص نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان