جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۱۸۰ دانش آموز دختر در ولایت بدخشان از امتحان کانکور بازماندند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی بدخشان می‌گویند امتحان کانکور برای ۱۸۰ دانش آموز دختر که به دلیل تهدید طالبان از امتحان بازمانده بودند، فردا برگزار می‌شود.

اخترمحمد خیرزاده، معاون والی بدخشان امروز شنبه (۱سنبله) به خبرنامه گفت امتحان ۱۸۰ دانش آموز دختر در ولسوالی ماهمی این ولایت که قرار بود در  کانکور اشتراک کنند و به دلیل تهدید طالبان از آن باز ماندند،  فردا برگزار می‌شود.

خیرزاده تاکید کرد حکومت محلی بدخشان در تفاهم با هییت کانکور در این ولایت و کمیته‌ی ملی امتحانات در مرکز، امروز در حدود ۱۸۰ دختر از ولسوالی ماهمی را به ولسوالی شغنان این ولایت برای بایومتریک انتقال داده است.

به گفته معاون والی بدخشان، روند بایومتریک این دختران امروز تکمیل و فردا امتحان کانکور از آنان اخذ می‌شود.

از سویی، شماری از این دانش آموزان بازمانده از امتحان کانکور با راه‌اندازی یک گردهمایی از رییس‌جمهور محمداشرف غنی خواسته اند که زمینه‌ی برگزاری آزمون کانکور را برای آنان فراهم کند.

حکومت به فراهم‌آوری سهولت در آموزش دختران متعهد است.

از سویی هم صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به درخواست دختران بدخشانی از رییس جمهور در توییتی گفته است که حکومت به فراهم آوری سهولت‌ها، در زمینه‌ی آموزش و تحصیل دختران متعهد است.

صدیقی تاکید کرده: «صدای دختران دروازی مبنی بر محروم شدن از سوی طالبان در آزمون کانکور بدخشان، رسانیده می‌شود واقدام‌های لازم از طریق نهادهای مسوول انجام خواهد شد».

روند اخذ امتحان کانکور در ولایت بدخشان

روند اخذ امتحان کانکور در ولایت بدخشان صبح روز پنج‌شنبه ۳۰‌اسد آغاز شده بود و براساس گفته‌های مقام های محلی بدخشان، در امتحان کانکور امسال بیش از ۱۰ هزار داوطلب از حوزه‌های مختلف بدخشان اشتراک کرده اند که ۴۴ درصد آنان را دختران تشکیل می‌دهد.

امتحان کانکور امسال به دلیل وسیع بودن ولایت بدخشان در پنج حوزه برگزار شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان