جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دانشمندان توضیح می دهند: عصبانیت چاق‌ تان می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

تاثیر عصبانیت، می‌تواند بسیار جدی‌تر از یک جر و بحث، پشیمانی و دل‌گرفتگی‌های بعدش باشد. و یکی از شایع‌ترین عوارض عصبانیت افزایش وزن است!

همه ما می‌توانیم گاه به گاه عصبانی شویم. اما قرار گرفتن دائم در این حالت می‌تواند برای اندام‌تان مضر باشد و شما را چاق کند. و علم علت این تاثیر را توضیح می‌دهد:

۱. همه چیز با آدرنالین شروع می‌شود

عصبانیت نه تنها در وضعیت عاطفی ما بلکه در فرآیندهای شیمیایی بدن نیز بروز پیدا می‌کند. وقتی عصبانی می‌شویم، آدرنالین آزاد می‌شود. این امر کمک می‌کند تا برای “واکنش جنگ یا گریز” آماده و دچار اضطراب شویم.

به دلیل جریان خون از اندام‌های داخلی به عضلات، در هنگام عصبانیت حس گرسنگی نداریم. اما این فقط یک اثر کوتاه مدت است.

پس از کاهش سطح آدرنالین، نیاز به تامین دوباره انرژی از دست رفته را احساس می‌کنیم و میل به خوردن غذا در ما ایجاد می‌شود. اما به دلیل اینکه اضطراب داریم، احتمالا به خوردن احساسی و بدون فکر می‌پردازیم. این بدان معناست که ممکن است چیزی ناسالم بخوریم لذت و راحتی برای‌مان دارد.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که به کاهش اضطراب کمک می کنند

راه‌حل چیست؟

بکوشید برای مقابله با استرس غذا نخورید. رژیم‌تان را دنبال کنید و هر بار که متوجه شدید سیر شده‌اید، متوقف شوید.

اضطراب دلیلی برای استرس است

اضطراب، استرس را افزایش می دهد. به همین دلیل سطح هورمون کورتیزول افزایش می‌یابد. این روند، علاوه بر اینکه برای قلب و فشار خون مضر است، بر وزن ما نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

کورتیزول قند خون را به چربی تبدیل کرده و هضم را مهار می‌کند. به این ترتیب منجر به افزایش وزن و تشکیل چربی می‌شود.

راه‌حل چیست؟

با یک سرگرمی فعالانه احساسات منفی خود را بیرون بریزید. ورزش یا پیاده‌روی کنید. این به شما کمک می‌کند حالت ذهنی خود را تغییر داده و افکارتان را جمع و جور کنید.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

کنترل اشتها را از دست می‌دهیم

استرس به نوبه خود منجر به مشکلات خواب می‌شود. وقتی خواب کافی نداریم، انرژی نداریم. و به احتمال زیاد آن را با کربوهیدرات‌هایی که در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین وجود دارد، جبران می‌کنیم.

در عین حال اختلالات خواب عملکرد هورمون‌هایی را که اشتها را کنترل می‌کنند، دچار اختلال می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان بی خوابی (اینسومنیا)

راه‌حل چیست

راهی برای بازگرداندن هارمونی در زندگی‌تان بیابید. این راه ممکن است مطالعه، ملاقات با دوستان، انجام کارهای مورد علاقه یا چیز دیگری باشد که لذت و آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان