جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افزایش ناامنی ها در پایتخت؛ ۳ انفجار در کابل ۵ کشته و زخمی برجای گذاشت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش انفجار ماین های مقناطیسی پولیس کابل تایید می کند که در ۳ انفجار در کابل ۵ تن کشته و زخمی شده اند.

فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل به خبرنامه گفت: «حوالی ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح امروز یک عراده واسطه نوع کرولا در مربوطات حوزه هفتم ساحه سرک نو چهلستون هدف ماین مقناطیسی قرار گرفته، در نتیجه یک تن شهید و دو تن دیگر  به شمول یک فرد ملکی مجروح گردیده است.»

فرامرز افزود همچنان در نتیجه انفجار دومی که حوالی ساعت ۰۷:۲۰ دقیقه صبح یک عراده رنجر در مربوطات حوزه پانزدهم چهارراهی شهید هدف قرار گرفته که دو سرنشین این موتر زخمی شده اند.

همچنان صبح امروز انفجاری دیگر در سرک کمپنی از مربوطات حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل رخ داده که گفته شده در آن به کسی اسیب نرسیده است.

سخنگوی فرماندهی پولیس کابل تاکید کرده که این رویدادها تحت بررسی پولیس قرار دارد.

نگرانی ها از افزایش انفجار ماین های مقناطیسی

همزمان با افزایش حملات هدفمند در کنار نکرانی شهروندان کمیسیون حقوق بشر نیز با ابراز نگرانی از تلفات آن می گوید حمله‌های هدفمند از خون‌بارترین تاکتیک‌های جنگی در جنگ جاری است.

کمیسیون حقوق بشر روز چهارشنبه (۲۹) گفته است: «حمله‌های هدفمند از خون‌بارترین تاکتیک‌های جنگی در جنگ جاری است که در این اواخر تلفات ناشی از آن نگرانی‌های جدی را پدید آورده است.»

این کمیسیون تاکید کرده در این نوع حملات حقوق بین‌الملل بشردوستانه به عنوان سندی که برای غیرنظامیان چتر حفاظتی در منازعات مسلحانه به وجود می‌آورد، نادیده گرفته می‌شود.

کمیسیون حقوق بشر خاطرنشان کرده که درباره حمله‌های هدف‌مند اخیر مستند سازی می‌کند و از دولت افغانستان انتظار دارد که عاملان آن را شناسایی و عدالت را تامین کند.

این انفجارات در کابل و ولایت ها پس از آن صورت می گیرد که وزارت داخله برای جلوگیری از جرایم و حملات هدفمند طرح میثاق امنیتی در کابل را اجرایی کرده است. هرچند وزارت داخله این طرح امنیتی را موثر دانسته اما دیده می شود همزمان با اجرایی شدن این طرح حملات طالبان بالای ولسوالی ها و همچنان حملات هدفمند همچنان در کابل افزایش یافته است.

به تاریخ ۲۸ اسد با وجود تدابیر شدید امنیتی ۱۴ راکت نیز در شهرکابل شلیک شد که در نتیجه آن دها تن کشته و زخمی شدند. به تعقیب آن وزارت داخله آمران حوزه‌های شانزدهم و هفدهم پولیس کابل را به دلیل غفلت وظیفه ای برکنار کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان