جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی به طالبان؛ مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی می گوید بارها از طالبان خواسته است آتش بس دایمی اعلام کنند و به زود ترین فرصت با دولت افغانستان مذاکرات را آغاز کنند.

آقای غنی امروز پنجشنبه (۳۰اسد) در پیام ویدویی خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی، به مناسبت ۱۰۱ مین سالروز استقلال افغانستان گفت که برای رسیدن به «صلح باعزت» تمامی شرایط آماده شده است.

او رهایی زندانیان طالبان و برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح را از نمونه تلاش های دولت برای صلح خوانده افزود «ما بارها از طالبان خواسته ایم آتش بس دایمی اعلام کنند و به زود ترین فرصت با دولت افغانستان مذاکرات را آغاز کنند.»

غنی تاکید کرد که حکومت برای آغاز مذاکرات بین الافغانی تمام «موانع و بهانه ها» را رفع ساخته و برای برقراری صلحی تلاش می کند که در آن جوانان ابزار دیگران نباشند.

رییس جمهور تاکید کرد که صلحی می آورد که در آن تمام اقوام در فضای آرام در کنار هم زندگی کنند.

غنی خطاب به نیروهای امنیتی گفت: «منطقه و جهان قدردان قهرمانی شماست و باید باشند، بخاطر اینکه شما در خط نخست مبارزه با تروریسم می جنگید.»

او خاطرنشان کرد که تجلیل از سال‌روز استرداد استقلال افغانستان، به این دلیل مهم است تا به «تروریستان و دشمنان» تفهیم شود که مردم افغانستان، هر بار به تجاوز بیگانگان، پاسخ دندان‌شکنی داده اند و حاضر نیستند زیر سایه‌ی استعمار زندگی کنند.

تعویق مذاکرات صلح

این اظهارات رییس جمهور غنی در حالی بیان می شود که دور نخست مذاکرات بین الافغانی که قرار بود در دوحه قطر برگزار شود به دلیل کندی روند رهایی ۴۰۰ زندانی به تعویق افتاده است.

براساس گزارش های تایید ناشده روند مذاکرات بین الافغانی به دلیل عدم رهایی زندانیان حکومت از سوی طالبان و عدم رهایی زندانیان طالبان از سوی حکومت به تعویق افتاده است.

حکومت افغانستان به دلیل مخالفت فرانسه و استرالیا با رهایی ۶ عضو نیروهای امنیتی افغانستان که نیروهای آن کشورها را هدف قرار داده تاکنون از میان ۴۰۰ زندانی طالبان ۸۰ تن آنان را رها کرده و این روند را متوقف کرده است.

به تازگی رسانه ها به نقل از منابع شان در درون حکومت افغانستان گزارش داده که گروه طالبان تاکنون ۸۰۰ زندانی دولتی را رها کرده‌ اند و تا زمانی که طالبان ۲۰۰ اسیر باقی‌مانده را رها نکنند، زندانیان باقی‌ماندۀ آن‌ها نزد دولت نیز آزاد نخواهند شد.

گروه طالبان رهایی کامل ۵ هزار زندانی این گروه را براساس لیست داده شده آنان به حکومت افغانستان مطابق به توافق‌نامه این گروه با امریکا پیش شرط مذاکرات بین الافغانی قرار داده است.

گروه طالبان بارها اعلام کرده است که روند رهایی یک هزار زندانی حکومتی را تکمیل کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان