محصول در حال رشد در هرات؛ تولید انجیر در سال جاری به ۸ هزار تن می رسد

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

وزارت زراعت اعلام کرده است که حاصلات انجیر در این ولایت افزایش یافته و هرات در سال جاری هشت هزار تن انجیر تولید خواهد کرد.

وزارت زراعت امروز چهارشنبه (۲۹اسد) به نقل از شکرالله امینی مدیر عمومی باغداری ریاست زراعت هرات گفته است که حاصلات انجیر هرات امسال به ۸ هزار تن می رسد و این رقم افزایش هفت درصدی تولید انجیر در این ولایت را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

امینی افزوده که در ولایت هرات ۳۷۰ هکتار زمین تحت پوشش باغ های انجیر قرار دارد که بیش‌ترین آن در ولسوالی‌های زنده‌جان، انجیل، غوریان و گذره این ولایت قرار دارد. او گفته که از این میان حدود ۹۰ درصد آن تنها در ولسوالی زنده جان تولید می‌شود.

مدیر عمومی باغداری ریاست زراعت هرات خاطرنشان کرده که برای کاهش ضایعات در انجیر هرات حدود ۸۰ درصد آن به شکل تازه به بازار‌‌های این ولایت و ولایات همجوار عرضه می‌شود و ۲۰ درصد آن نیز پروسس و خشک می‌شود.

تاکید انجیر پروران هرات به حمایت از تولیدات داخلی

میوه انجیر از اهمیت غذایی و دارویی بلند برخوردار است و این باعث شده این میوه به عنوان یکی از محصولات زراعتی مهم در هرات شناحته شود.

تولیدات انجیر همه ساله در هرات در حال افزایش است اما این میوه به دلیل عدم دستررسی به بازارهای جهانی باعث می شود باغ‌داران در بخش فروش با مشکلات زیادی روبرو شوند و محصول خود را پایین تر از قیمت آن به فروش برسانند.

وزارت زراعت نیز تاکید کرده که اعضای اتحادیه‌ی باغ‌داران انجیر هرات از افزایش حاصلات انجیر خرسند اند و تاکید بر حمایت تولیدات و محصولات داخلی دارند.

براساس معلومات این وزارت انجیر از نظر اقتصادی، جایگاه خوبی را در بازار به خود اختصاص داده و قیمت اوسط هر کیلو انجیر در بازار هرات ۶۰ افغانی است.

به گفته وزارت زراعت ولایت هرات دارای نژادهای انجیر محلی به نام انجیر زرد و سیاه است که نوع سیاه آن بیش‌ترین میزان فروش را در این ولایت دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *