جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

خلیلزاد: روند صلح افغانستان به مرحله امیدوارکننده رسیده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان می گوید روند صلح افغانستان با وجود چالش ها به مرحله امیدوار کننده رسیده و مذاکرات بین الافغانی هرچه زود تر آغاز می شود.

زلمی خلیلزاد شب گذشته (۲۸ اسد) در رشته توییت های به مناسب ۱۰۱ مین سالروز استقلال افغانستان آن را به مردم افغانستان تبریک گفته تاکید کرده: «جشن امسال در حالی برگزار می شود که تلاش ها برای پایان دادن به جنگ ۴۰ ساله به رغم چالش های جدی، در مرحله امیدوارکننده ای قرار دارد.»

او افزوده که مردم افغانستان مشتاق صلح اند و به زودی مذاکرات بین الافغانی  باید آغاز شود.

نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان مذاکرات بین الافغانی را یک گام «تاریخی و حیاتی» برای برقراری صلح در افغانستان خوانده از رهبران وسیاسیون افغان خواسته است کشورشان را از هر چه مقدم‌تر شمرده و با عبرت از اشتباهات گذشته، به یک توافق سیاسی برسند.

https://twitter.com/US4AfghanPeace/status/1295813727518957573?s=20

این در حالی است که عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز روز گذشته در پیام های شان به مناسب ۱۰۱ مین سالروز استقلال افغانستان گفته اند که دورنمای صلح در این روزها را روشن تر می بینند و افغانستان به صلح نزدیک شده است.

تعویق روند مذاکرات بین الافغانی

این خوشبینی ها در حالی مطرح می شود که روند مذاکرات بین الافغانی که قرار بود در دوحه برگزار شود تا زمان نامشخص به دلیل عدم رهایی شماری از زندانیان طالبان به تعویق افتاده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری دو روز قبل در نشست خبری در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان گفته که شماری از کشورهای خارجی در مورد رهایی ۶ تن از زندانیان طالبان که متهم به کشتن شهروندان آن کشورها اند ملاحظه دارد و حکومت تلاش دارد تا برای بیرون رفت از آن راه‌حل پیدا شود.

پیش از این فرانسه از افغانستان و استرالیا از امریکا خواسته بود شماری از زندانیان طالبان را از زندان رها نکنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان