نگرانی کمیسیون حقوق بشر از تلفات حملات هدفمند اخیر در کشور

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

همزمان با افزایش حملات هدفمند، کمیسیون حقوق بشر با ابراز نگرانی از تلفات آن می گوید حمله‌های هدفمند از خون‌بارترین تاکتیک‌های جنگی در جنگ جاری است.

کمیسون حقوق بشر امروز چهارشنبه (۲۹) گفته است: «حمله‌های هدفمند از خون‌بارترین تاکتیک‌های جنگی در جنگ جاری است که در این اواخر تلفات ناشی از آن نگرانی‌های جدی را پدید آورده است.»

این کمیسیون تاکید کرده در این نوع حملات حقوق بین‌الملل بشردوستانه به عنوان سندی که برای غیرنظامیان چتر حفاظتی در منازعات مسلحانه به وجود می‌آورد، نادیده گرفته می‌شود.

کمیسیون حقوق بشر خاطرنشان کرده که درباره حمله‌های هدف‌مند اخیر مستند سازی می‌کند و از دولت افغانستان انتظار دارد که عاملان آن را شناسایی و عدالت را تامین کند.

افزایش حملات هدفمند

این اظهارات کمیسون حقوق بشر در حالی مطرح شده است که در این اواخر حملات هدفمند در افغانستان به خصوص شهر کابل افزایش یافته است و در آخرین مورد آن صبح امروز میرعبدالباقی امین، رییس شورای علمی وزارت معارف در نتیجۀ انفجار یک ماین مقناطیسی در مربوطات حوزۀ پنجم امنیتی شهر کابل کشته و راننده او زخمی شد.

فردوس فرامرز با تایید این انفجار گفته است که در انفجار دومی ماین مقناطیسی بر یک موتر رنجر در مربوطات ناحیۀ دوازدهم شهر کابل نیز یک تن کشته و یک تن زخمی شده‎است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *