جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نکات تغذیه ای که در صورت ابتلا به کرونا ویروس باید رعایت کنیم

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در دوره پاندمی کرونا ویروس یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر کسی مطرح شود این است که در صورت ابتلا به این بیماری، چه جور رژیم غذایی داشته باشیم یا به عبارت دیگر بایدها و نبایدهای غذایی ما کدام‌ها هستند؟

در این نوشتار برخی نکات تغذیه‌ای می‌بینید که کمک‌تان می‌کنند در صورت ابتلا به کرونا ویروس حال بهتری داشته باشید. البته باید خیلی ساده بگوییم که هیچ رژیم جادویی وجود ندارد که به شما کمک کند.

هیدراتاسیون بسیار مهم است

در صورت ابتلا به کرونا ویروس، نوشیدن آب از اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص اگر اسهال دارید یا تب دارید که ممکن است سبب شود عرق کنید. سعی کنید مایعات زیادی بنوشید. اینها گزینه‌های خوبی هستند:

– آب

– چای با عسل

– آبِ گوشت

– آب میوه

– نوشیدنی‌های الکترولیت

چای همراه با عسل آرامش‌بخش است و عسل می‌تواند به تسکین سرفه نیز کمک کند. احتمالاً شما به نوشیدنی‌های الکترولیت نیازی ندارید، اما اگر در خوردن غذا مشکل دارید یا اسهال و استفراغ دارید، ممکن است این نوشیدنی‌ها برای‌تان مفید باشد. آب نارگیل و نوشیدنی‌های ورزشی در این دسته قرار دارند. آب میوه نیز می‌تواند به شما در دریافت برخی از مواد مغذی کمک کند. واقعا مهم است که هیدراته بمانید و تا حد امکان استراحت کنید.

تغذیه مهم است، اما کالری هم اهمیت دارد

بدن شما برای کمک به مبارزه با عفونت به کالری نیاز دارد. در واقع هیچ غذایی وجود ندارد که بتواند به علائم آنفلوانزا-مانند کمک کند. برخی مواد مغذی از جمله پروتئین، ویتامین‌های A ، C ، D و E و روی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

اسموتی تهیه‌شده با میوه و ماست یا کره گردو ممکن است به شما کمک کند در صورت گرسنه نبودن، کالری دریافت کنید. سوپ مرغ آرامش‌بخش است و در هنگام ابتلا به عفونت تنفسی می‌تواند مفید باشد. زنجبیل می‌تواند به بهبود حالت تهوع کمک کند.

یادتان باشد که خوردن غذاهایی که به شما کمک می‌کنند احساس خوبی داشته باشید مهم‌تر از نگرانی در مورد دریافت ویتامین A یا زینک کافی است.

مطلب مرتبط: بهترین منایع غذایی زینک (روی) کدام ها هستند؟

غذاهایی که باید محدود کنیم

اگر علائم گوارشی دارید، شاید بهتر باشد غذاهایی که سخت هضم می‌شوند را (مانند لوبیا و غلات کامل) محدود کنید. آنها انرژی بیشتری برای هضم نیاز دارند و ممکن است دستگاه گوارش را ناراحت کنند.

کراکر (و سایر غذاهای ترد، سخت)، غذاهای پرادویه و هر چیزی که بسیار اسیدی است (لیمو ، سرکه) ممکن است گلو را تحریک کند. به علاوه خوردن غذاهایی که بدن را کم‌آب می‌کنند نیز اصلا توصیه نمی‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان