جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نوید از پیشرفت مصالحه در پیام های عبدالله و کرزی در سالروز استقلال افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه و حامد کرزی رییس جمهور پیشین در پیام های شان به مناسب ۱۰۱ مین سالروز استقلال افغانستان می گوید دورنمای صلح در این روزها را روشن توصیف کرده و گفته که افغانستان به صلح نزدیک شده است.

آقای عبدالله امروز سه‌شنبه (۲۸اسد) با نشر اعلامیه ای گفته است در یک‌صدویکمین سالروز استقلال افغانستان مردم کشور بیشتر از هر زمان دیگر به پایان منازعه و درگیری ۴۲ ساله و برقراری صلح و ثبات نزدیک شده‌اند. رییس شورای مصالحه تاکید کرده کرده: «در روزهای پیش رو شاهد نخستین نشست تاریخی مذاکرات بین‌الافغانی می‌باشیم. انتظار داریم از فرصت پیش آمده استفاده بهینه نماییم و با صداقت و خودگذری برای دست‌یافتن به صلح دایمی تلاش نماییم».

از سوی هم حامد کرزی رییس جمهور پشین نیز با نشر اعلامیه گفته است که دورنمای رسیدن به صلح در این روز‌ها روشن‌تر از هر زمان دیگر به نظر ميرسد.

کرزی افزوده مردم افغانستان باید با همدلی و اتحاد برای تامین صلح و پایان دادن به جنگ و خشونت‌ها در کشور اقدام کند و هیچ بهانه‌ای را برای به تاخیر انداختن مذاکرات صلح از هیچ‌یک از جوانب افغان و یا خارجي نپذیرند.

کرزی تاکید کرده افغانستان تنها از طریق مذاکره بین‌الافغانی می‌تواند به صلح دست یابد.

رییس جمهور پشین خاطرنشان کرده: «ادامه این جنگ و خشونت در واقعیت در راستای منافع دیگران است. مردم آرزوي افغانستانی را دارند که در آن صلح پایدار برقرار باشد و همه باشندگان آن از زن و مرد بدون تبعیض بتوانند در زندگی سیاسی و اجتماعی خود مشارکت نموده مقدرات خود را خود به دست داشته باشند و هيچ بيگانه يي در آن حق مداخله نداشته باشد.»

چالش تازه در گفتگوهای بین الافغانی صلح

این خوشبینی ها در حالی مطرح می شود که روند مذاکرات بین الافغانی که قرار بود در دوحه برگزار شود تا زمان نامشخص به تعویق افتاده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری روز گذشته در نشست خبری در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان گفته که شماری از کشورهای خارجی در مورد رهایی ۶ تن از زندانیان طالبان که متهم به کشتن شهروندان آن کشورها اند ملاحظه دارد و حکومت تلاش دارد تا یک برای بیرون رفت از آن راه‌حل پیدا شود.

پیش از این فرانسه از افغانستان و استرالیا از امریکا خواسته بود شماری از زندانیان طالبان را از زندان رها نکنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان