جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله به طالبان؛ دست از بهانه جویی بردارید!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه می‌گوید، مردم و حکومت افغانستان حسن نیت‌ شان را در روند صلح نشان ‌داده اند و اکنون نوبت گروه طالبان است تا دست از بهانه‌جویی برداشته و به مذاکرات صلح حاضر شوند.

ریاست شورای عالی مصالحه با نشر خبرنامه‌ای گفته است که عبدالله امروز دوشنبه (۲۷ اسد) در دیدار با اعضای هیأت اداری جرگه‌ی مشورتی صلح، جرگه را ممثل اراده واقعی مردم افغانستان خوانده است.

عبدالله افزوده که قطعه‌نامه‌ی جرگه‌ی مشورتی صلح، تصمیم جمعی مردم افغانستان است و هیأت مذاکره‌کننده صلح و حکومت از آن استفاده می‌کنند. عبدالله اطمینان داده که هیچ تصمیمی خلاف منافع جمعی شهروندان گرفته نخواهد شد.

تاخیر در مذاکرات بین الافغانی

این در حالی است که پیش‌ از این تلویزیون ملی گزارش داده بود که مذاکرات بین‌الافغانی روز یک‌شنبه گذشته  آغاز می‌شود، اما تاکنون هیأت مذاکره‌کننده به قطر، جایی که قرار بود اولین دور مذاکرات برگزار شود، نرفته اند.

برخی از رسانه‌ها نیز به نقل از منابعی در حکومت افغانستان گزارش داده اند که روند مذاکرات بین‌الافغانی که قرار بود به روز یک‌شنبه آغاز شود، تا زمان نامعلوم به دلیل عدم تکمیل رهایی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان به تأخیر افتاده است.

حکومت افغانستان پس از فیصله لویه جرگه مشورتی صلح مبنی بر رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان تاکنون ۸۰ زندانی آنان را رها کرده است، اما به نظر می‌رسد این روند با مخالفت شماری از کشورها متوقف شده و گروه طالبان نیز رهایی ۴۰۰ زندانی شان را پیش‌شرط مذاکرات بین الافغانی قرار داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان