جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رییس‌جمهور غنی: اگر دنیا بالای ما معامله کند به آنان جواب رد می دهیم

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که به «معامله و باج دادن» حاضر نیست. اگر دنیا بالای افغانستان معامله کند به آنان جواب رد می‌دهد و از هیچ چیزی نمی‌هراسد.

رییس‌جمهور غنی روز گذشته (۲۶ اسد) در مراسم گرامی‌داشت از روز بین‌المللی جوانان گفته است، افغانستان از شروع قرن ۲۱ تال حال بحران‌های مختلف را تجربه کرده و ربع اول قرن ۲۱ اوج بحران‌ها بوده، اما اکنون افغانستان در موج پنجم تروریزم بین‌المللی قرار دارد. وی افزوده که این موج باید مدیریت شود و زیادترین قربانی را برای مدیریت موج پنجم تروریزم مردم افغانستان داده اند.

غنی ضمن قدردانی از کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، تاکید کرده: «دنیا نیز باید از ما ممنون باشد، زیرا ملت ما قربانی‌های زیادی را در راستای مبارزه با تروریزم، متقبل شده اند و افغانستان میدان جنگ و میدان رقابت‌های منطقوی بوده نمی‌تواند.»

رییس جمهور خاطرنشان کرده که افغانستان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، اما مفکورۀ گدایی دارد، اما این وضعیت باید تغییر کند. افغانستان از گدایی بیرون شود و اتکاء به خود را با همکاری جهانی مدیریت کند.

غنی در ادامه تاکید کرده: «به معامله و باج دادن حاضر نیستیم، اگر دنیا بالای ما معامله کرد، به آنان جواب رد می دهیم. وقتی اجماع مردم را با خود داریم و زمانی‌که عظیم‌ترین قشر جامعه در کنار ماست، از هیچ چیزی نمی‌هراسیم.»

او صلح خواهی حکومت را اراده و نیّت نیک خوانده، یادآور شده که افغانستان شکست نخورده، بلکه تهداب تحکیم جمهوریت گذاشته شده است.

رییس جمهور اضافه کرده: «ما باید با همدیگرپذیری، دست به دست بدهیم و در یک صف واحد از جمهوریت حمایت نماییم. اگر ضرورت شود، سرک نمی‌سازیم، اما قوای امنیتی و دفاعی ما گرسنه نمی‌ماند.» وی یک بار دیگر تصریح کرده که افغانستان باید قوت ادغام طالبان را داشته باشد و این امر بدون طرح دولت‌سازی و استحکام آن، امکان‌پذیر نیست.

روند صلح افغانستان

رییس‌جمهور غنی در حالی از جواب رد به معامله صلح افغانستان سخن می‌گوید که حکومت افغانستان تاکنون ۵ هزار زندانی طالب را براساس توافق‌نامه امضا شده، میان آمریکا و طالبان از بند رها کرده اند و در آخرین مورد آن تاکنون براساس فیصله لویه جرگه مشورتی صلح، ۸ زندانی خطرناک طالبان برای تسهیل مذاکرات بین‌الافغانی از بند رها کرده اند.

هرچند تاکنون روند رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان هنوز به دلیل مخالفت شماری از کشورها تکمیل نشده و به همین دلیل نیز مذاکرات بین‌الافغانی که براساس گزارش تلویزیون ملی افغانستان قرار بود به تاریخ ۱۶ اگست در دوحه قطر آغاز شود، به تعویق افتاده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان