جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ترتیب علائم کرونا ویروس مشخص شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گویند که ترتیب رخ دادن علائم کووید-۱۹ را کشف کرده‌اند، اکتشافی که می‌تواند به تشخیص و معالجه زودتر بیماران بیشماری کمک کند.

داکتر باب لاهیتا، استاد طب که با این مطالعه ارتباطی نداشته می‌گوید: ” فکر می‌کنم 55000 بیمار از کشور چین مورد مطالعه قرار گرفتند. با بررسی داده‌ها و علائم مشخص شد که این ترتیب بسیار قابل تکرار است.”

طبق این مطالعه که در ژورنال پزشکی Frontier Public Health منتشر شده‌است، به احتمال زیاد ترتیب علائم کرونا ویروس به شرح زیر است: تب، سپس سرفه و درد عضلانی، بعد حالت تهوع و / یا استفراغ و سپس اسهال.

همه بیماران مجموعه علائم یکسانی را تجربه نمی‌کنند. اما یافته‌های جدید نشان می‌دهند که کووید-۱۹ چطور با سایر بیماری‌های شناخته‌شده تفاوت دارد. در حالی که تب و سرفه با تعدادی بیماری دیگر مانند آنفولانزا نیز همراه است، در این مطالعه ذکر شده‌است که زمان‌بندی شروع این علائم کرونا ویروس و علائم بعدی دستگاه گوارش، این ویروس را از بقیه متمایز کرده‌است.

پیتر کوهن، دانشمندی از USC در بیانیه مطبوعاتی درباره این مطالعه گفت: درک ترتیب علائم کرونا ویروس در “چرخه‌های همپوشانی بیماری‌ها” مثلا در فصل آینده آنفولانزا مفید است.

کوهن ادامه داد: “پزشکان می‌توانند تعیین کنند که چه اقداماتی برای مراقبت از بیمار لازم است و به این ترتیب می‌توانند از بدتر شدن وضعیت بیمار جلوگیری کنند.”

برای کشف توالی علائم کرونا، محققان USC، به رهبری جوزف لارسن، سوابق پزشکی و سایر داده‌ها را در بیش از 55000 مورد مبتلا به کرونا ویروس در چین طی یک دوره نه روزه در فبروری، به همراه مجموعه‌ای از بیش از 1000 مورد از ماه دسامبر تا جنوری بررسی کردند. آنها همچنین یافته‌های خود را با داده‌های مربوط به 2470 مورد آنفلوانزا در آمریکای شمالی، اروپا و نیمکره جنوبی از 1994 تا 1998 مقایسه کردند.

لاهیتا گفت: “داشتن این اطلاعات مهم است. علاوه بر مواردی که همه ما در موردشان صحبت می‌کنیم (از بین رفتن حس بویایی و چشایی)، تب، سرفه، درد عضلانی، حالت تهوع، استفراغ و سپس اسهال نشانگرهای بسیار خوبی بر این واقعیت هستند که ممکن است به کووید-۱۹ مبتلا شده باشید.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان