خواست فرانسه از افغانستان؛ زندانیان طالبان که در کشتن شهروندان فرانسه دست دارند را رها نکنید!

توسطفریدون حسنی

مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

وزارت خارجه فرانسه با نشر اعلامیه از دولت افغانستان خواسته است، آزادی جنگجویان طالبان که محکوم به قتل شهروندان فرانسوی هستند بخشی از معادله صلح نباشد!

در اعلامیه وزارت خارجه که ناوقت روز گذشته منتشر شده، آمده است: «فرانسه نگران است که در بین افرادی که دستور آزادی آنها صادر شده، چندین تروریست که به قتل شهروندان فرانسوی در افغانستان محکوم شده اند، وجود دارند.»

در این اعلامیه تاکید شده که فرانسه با آزادی افراد محکوم به جنایت علیه اتباع فرانسوی، به ویژه سربازان و فعالان حقوق بشر مخالف است.

حکومت افغانستان تاکنون در این مورد واکنش نشان نداده اند.

رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان

دولت افغانستان پس از تأیید لویه‌جرگه مشورتی صلح، با رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان موافقت کرد. رییس‌جمهور غنی، حکم رهایی آن‌ها را در بیست‌وسوم اسد امضا کرد.

حکومت افغانستان روند رهایی 400 زندانی طالبان را روز پنجشنبه گذشته آغاز کرده و تاکنون ۸۰ تن از آنان را که به عنوان زندانیان «خطرناک» نامبرده شده، آزاد کرده اند.

این زندانیان پس از آن آزاد می‌شوند که گروه طالبان رهایی آنان را پیش‌شرط مذاکرات بین الافغانی قرار داده است.

مخالفت ها با رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان

علی رغم مخالفت‌ها در داخل افغانستان مبنی بر رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان، شماری از کشورهای اروپایی نیز با این روند مخالفت کرده اند.

پیش از این نخست وزیر آسترالیا نیز در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از او خواسته است تا مانع آزادی احتمالی یک سرباز سابق افغانستان شود. سرباز مورد نظر زمانی در جریان انجام وظیفه، سه سرباز آسترالیایی را کشته بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *