خلیلزاد خواهان تسریع روند مذاکرات بین الافغانی شد

توسطفریدون حسنی

مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به حمله مسلحانه بالای فوزیه کوفی عضو هیئت مذاکره کننده صلح حکومت می گوید که محکوم کردن این حمله کافی نیست و باید همه طرف‌ها روند صلح را سرعت ببخشند و مذاکرات بین‌الافغانی را شروع کنند.

آقای خلیلزاد شب گذشته (۲۵اسد) در رشته توییت های نگاشته است که فوزیه کوفی صدا و عضو مهم تیم مذاکره کننده و مدافع قوی حقوق زنان است.

او تاکید کرده که این حمله را محکوم می کند و آن را کار کسانی می داند که به دنبال تاخیر و «اخلال» روند صلح افغانستان اند.

خلیلزاد تاکید کرده که محکوم کردن این حمله کافی نیست و باید همه طرف‌ها روند صلح را سرعت ببخشند و مذاکرات بین‌الافغانی را شروع کنند.

بر اساس گزارش ها فوزیه کوفی شام روز جمعه در مسیر پروان – کابل مورد در حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفت و زخمی شد. سوءقصد بالای این عضو هیئت مذاکره کننده حکومت واکنش های زیادی به همراه داشته است اما گروه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده اند.

تاخیر در مذاکرات بین الافغانی

نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان در حالی خواهان تسریع روند صلح و شروع مذاکرات بین‌الافغانی شده است که پیش‌ از این تلویزیون ملی گزارش کرده بود که مذاکرات بین‌الافغانی روز یک‌شنبه (امروز) آغاز می‌شود، اما تاکنون هیأت مذاکره‌کننده به قطر جایی که قرار بود اولین دور مذاکرات برگزار شود نرفته اند.

شماری از رسانه ها نیز به نقل از منابعی در حکومت افغانستان گفته اند که روند مذاکرات بین الافغانی که قرار بود امروز آغاز شود تا زمانی نامعلومی به دلیل عدم تکمیلی رهایی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان به تاخیر افتاده است.

حکومت افغانستان پس از فیصله لویه جرگه مشورتی صلح مبنی بر رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان تاکنون ۸۰ زندانی آنان را رها کرده است.

این در حالی است که پیش از این در لویه جرگه مشورتی صلح عبدالله عبدالله گفته بود که تضمین های وجود دارد که سه روز پس از رهایی زندانیان طالبان روند مذاکرات بین الافغانی آغاز شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *