جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه مانور نظامی نیروی های ارتش در ولایت های هم سرحد با پاکستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از ولایت ننگرهار و پکتیا، هم زمان با سفر مقام‌های ارشد وزارت دفاع به ولایت قندهار، نیروهای ارتش امروز مانور نظامی در ولسوالی اسپین بولدک ولایت قندهار که هم سرحد با پاکستان است، راه اندازی کرده اند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان امروز یکشنبه (۲۶ اسد) در توییتی گفته است که نظامیان افغان تمرینات گستردۀ نظامی را در ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار آغاز کرده اند.

فیصل افزوده که این تمرینات به نام اعضای نیروهای امنیتی افغان که در درگیری اخیر با نظامیان پاکستانی در این ولسوالی کشته شده اند، نام‌گذاری شده است.

از سوی هم وزارت دفاع گفته است که در این مانور نظامی نیروهای پیاده، کماندو، نیروهای ضربتی، سرحدی و نیروهای هوایی شرکت کرده و توانایی‌های‌شان را با کاربرد سلاح‌های سبک و سنگین به نمایش گذاشتند.

مانور نظامی ارتش افغانستان در مرز با پاکستان

این در حالی است که پیش از این نیروهای ارتش در ولسوالی گوشته ننگرهار و ولسوالی آریوب‌زازی ولایت پکتیا در دو روز گذشته مانور نظامی انجام داده اند.

مقام های ارتش هدف از انجام این مانورها را بلندبردن توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی خوانده، تاکید کرده اند که مانورها در نقات مرزی پیام روشن به «دوستان و دشمنان» افغانستان دارد.

این مانورهای نظامی در حالی در نزدیکی خط دیورند انجام می‌شوند که اخیراً درگیری‌های مرزی میان نظامیان افغانستان و پاکستان در اسپین بولدک قندهار و ولایت کنر رخ داده است.

در همین حال نظامیان پاکستانی بارها خاک افغانستان را هدف حملات راکتی قرار داده که در آن شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.

پیش از این نیز حکومت افغانستان، پاکستان را به ایجاد دروازه و کشیدن موانع در در خاک افغانستان متهم کرده بود، اما وزارت خارجه پاکستان اقدام پاکستان در خصوص ایجاد دروازه و نصب موانع در سرحدات‌اش را مطابق قوانین بین‌المللی خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان