کار حفاری دومین چاه گازی ساحه یتیم تاق جوزجان تکمیل شد

توسطفریدون حسنی

مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

وزارت معادن اعلام کرده است که کار حفاری دومین چاه استخراجی گاز طبیعی در ساحه‌ گازدار یتیم‌تاق ولایت جوزجان تکمیل و آماده استخراج شده است.

وزارت معادن امروز یک‌شنبه (۲۶اسد) گفته است که این دومین حفاری چاه گازی تحت مدیریت وزارت معادن و پترولیم است که پس از حدود ۴۰ سال در کشور تکمیل شده است.

براساس معلومات وزارت معادن عمق این چاه یک هزار ۶۰۰ متر است و از گاز استخراج شده آن، نیازمندی گاز دستگاه‌های تولید انرژی برق «بیات‌پاور» و «غضنفر گروپ»، فابریکات کود و برق مزارشریف و سایر مصرف کنندگان مرفوع می‌شود.

این در حالی است که پیش از این، در اوایل سال جاری کار حفاری چاه استخراج گاز طبیعی شماره  A۳۲ نیز در این ساحه تکمیل و آماده بهره‌برداری شده بود.

درآمد ۸ میلیون دالری سالانه دولت از فروش گاز

بر اساس گفته وزارت معادن با آغاز استخراج گاز طبیعی از این دو چاه، ظرفیت تولیدی افغان‌گاز در حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز در شبانه روز افزایش یافته و حدود ۸ میلیون دالر امریکایی به درآمد سالانه‌ی دولت از بابت فروش گاز به سرمایه‌گذاران خواهد افزود.

به گفته وزارت معادن در تطبیق پروژه حفاری این دو چاه در بخش‌های تخنیکی، فنی و تأمین امنیت برای حدود ۲۵۰ نفر به گونه مستقیم زمینه اشتغال نیز مساعد شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *