۵ رسپی خانگی با قهوه که زیبایی طبیعی تان را به شما برمی گرداند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۲۵, ۱۳۹۹

یک فنجان قهوه تازه شروعی عالی برای روز است. اما در دنیای آرایش و زیبایی نیز، قهوه برای تحریک و بیداری پوست عالی است، به حدی که می‌توانید آن را در روال اصلی زیبایی پوست‌تان قرار بدهید و از فوایدش بهرمند شوید.

فواید قهوه برای پوست و مو

کافئین به دلیل فوایدی که برای پوست و مو دارد همواره تحسین شده‌است و در بسیاری از محصولات پوستی که استفاده می‌کنید، موجود است.

۱. ماسک لایه‌بردار

قهوه به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست عالی است. یک فنجان پودر قهوه و یک فنجان شکر قهوه‌ای را با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری عسل مخوط کنید. بافت ترکیب باید طوری باشد که به راحتی روی پوست پخش شود. از این ترکیب برای ماساژ دادن پوست صورت استفاده کنید و بعد صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

مطلب مرتبط: ۵ ماسک سفیدکننده پوست صورت که بسیار موثر هستند

۲. لایه بردار لب

 یک قاشق غذاخوری پودر قهوه را با دو قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. ترکیب حاصل را با حرکات دایره‌ای روی لب بمالید و در نهایت آبکشی کنید. بعد می‌توانید از مرطوب‌کننده مخصوص لب استفاده کنید.

۳. شامپو

قهوه برای موها و پوست سر عالی است چراکه گردش خون را تحریک و سلول‌های مرده را حذف می‌کند. یک فنجان آب را گرم کنید و بعد ۵ قاشق غذاخوری قهوه به آن بیفزایید تا ترکیبی کرمی آماده شود. این ترکیب را داخل بطری شامپو (شامپوی خنثی) بریزید و خوب مخلوط کنید. اجازه بدهید دو ساعت بماند و بعد استفاده کنید. بعد از ماساژ شامپو روی سر، بگذارید ۵ دقیقه بماند و بعد بشویید.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند زیبایی از هند که رشد موهای‌تان را تسریع می کنند

 ۴. حلقه‌های سیاه زیر چشم

خواب ناکافی، استرس یا بیماری دلایل تیرگی زیر چشم هستند که باعث می‌شود شما خسته و پیر به نظر برسید. البته مبارزه با این مشکل بسیار ساده است؛ می‌توانید این کار را با استفاده از 2 ماده انجام دهید: قهوه و کچالو (سیب‌زمینی)! قهوه سیاه باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. کچالو هم حاوی ویتامین B6 و ویتامین D است که برای پوست مفید هستند.

مطلب مرتبط: از کاهش استرس تا سلامت پوست؛ ۱۳ فایده دوش آب سرد برای سلامتی

برای انجام این درمان، دو برش کچالو را داخل ۴/۱ فنجان قهوه سیاه بسیار خنک خیس بگذارید. بعد از دو دقیقه کچالوها را زیر چشم‌ها قرار بدهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.

۵. اسکراب (لایه بردار) بدن

۵ قاشق غذاخوری پودر قهوه را با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیر سفتی حاصل شود. ترکیب حاصل را در هر قسمت از بدن‌تان که نیاز به لایه برداری دارد استعمال کنید و رویش را با یک ورق پلاستیکی بپوشانید. بعد از ۳۰ دقیقه پلاستیک را بردارید و ناحیه را ماساژ دهید. در نهایت با آب گرم آبکشی کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *