جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

مانور نظامی ارتش در مجاورت خط دیورند؛ وزارت دفاع: این مانور پیام دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت دفاع اعلام کرده است که نیروهای ارتش در ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار در نزدیکی خط دیورند مانور نظامی انجام داده اند.

وزارت دفاع در اعلامیه ای گفته است که این مانور نظامی روز گذشته جمعه (۲۴ اسد) در منطقه ی «گوسرو» ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار انجام شده و در آن نیروهای زمینی، کماندو، نیروهای ضربتی، سرحدی و هوانیروی افغانستان شرکت داشته اند.

وزارت دفاع افزوده که این مانور با حضور جنرال یاسین ضیا رییس ستاد ارتش برگزار شده و در آن نیروهای ارتش توانایی های خود را با کاربرد سلاح های سبک و سنگین به نمایش گذاشته اند.

یاسین ضیا حین اجرای این مانور هدف از برگزاری آن را نمایش توانایی‌های نیروهای ارتش به مردم و «دوستان و دشمنان» کشور در شرایط حساس کنونی خوانده است.

رییس ستاد ارتش تاکید کرده این رزمایش نظامی به «دشمنان و دوستان» افغانستان پیام هایی دارد.

ضیا خاطرنشان کرده: «پیام ما به مردم افغانستان و دوستان بیرونی ما این است: نیروهای ملی دفاعی و امنیتی، ظرفیت و قابلیت های محاربوی و مسلکی بلند دارند و اطمینان داشته باشند که این نیروها می توانند از افغان ها و تمامیت ارضی افغانستان در مقابل حملات دشمنان بیرونی و داخلی مستقلانه دفاع کنند.»

رییس ستاد ارتش اضافه کرده: «دشمنان افغانستان بدانند که با نیروهای شکست ناپذیر، فوق‌العاده با ظرفیت و شجاع رو به رو هستند، اگر دست از جنگ و خشونت برندارند نابود خواهند شد.»

درگیری های اخیر مرزی افغانستان و پاکستان

این مانور نظامی در حالی در نزدیکی خط دیورند برگزار شده که اخیرا درگیری های مرزی میان نظامیان افغانستان و پاکستان در اسپین بولدک قندهار و ولایت کنر رخ داده است.

در همین حال نظامیان پاکستانی بارها خاک افغانستان را هدف حملات راکتی قرار داده که در آن شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.

همزمان با این صدها تن از شهروندان ولایت‌های ننگرهار، کنر و لغمان روز گذشته با راه اندازی گردهمایی، از حکومت مرکزی خواستار وضاحت در مورد ایجاد دروازه و کشیده شدن سیم خاردار در امتداد خط دیورند از سوی پاکستان شده اند.

پیش از این نیز افغانستان پاکستان را به ایجاد دروازه و کشیدن موانع در در خاک افغانستان متهم کرده بود اما وزارت خارجه پاکستان اقدام پاکستان در خصوص ایجاد دروازه و نصب موانع در سرحدات اش را مطابق قوانین بین المللی خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان