ریاست جمهوری: طرف طالبان دولت افغانستان است

توسطفریدون حسنی

مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به گفته های سخنگوی طالبان می گوید طالبان واقعیت های امروز افغانستان را درک کنند که طرف اصلی شان دولت افغانستان است.

آقای صدیقی امروز شنبه (۲۵اسد) در توییتی گفته است:‌ «بهتر است، تا طالبان واقعیت‌های امروز افغانستان را درک کنند. طرف اصلی شان، دولت جمهوری اسلامی افغانستان است که از اکثریت قاطع مردم افغانستان نماینده گی می کند.»

صدیقی تاکید کرده که اظهارات اخیر طالبان ادامه‌ی بهانه جویی و وقت کشی آن‌ها در پروسه‌ی صلح است.

سخنگوی رییس جمهور افزوده که پس از رهایی «خطرناک ترین» اعضای گروه طالبان، هیچ بهانه‌ی نزد طالبان باقی نمانده و وقت آن رسیده تا این گروه که نمایندگی از هیچ بخشی از ملت ما نمی کند، از خشونت دست کشیده و خواست مردم افغانستان را برای ختم جنگ بپذیرند.

طالبان حکومت افغانستان را به حیث یک نظام به رسمیت نمی شناسد

این اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری در حالی مطرح شده است که گروه طالبان امروز با نشر اعلامیه گفته است: «از چند روز به اینسو مقامات اداره کابل در مورد آغاز مذاکرات و بندی‌های امارت اسلامی، موقف‌های خلاف واقعیت‌ها می‌گیرند.»
طالبان افزوده که حکومت افغانستان را به صفت یک نظام نه بلکه یک چتری می‌داند که برای دوام اشغال امریکایی از غرب آورده شده است.

طالبان در اعلامیه شان تاکید کرده: «ما آغاز آن مذاکرات را قبول داریم و برایش آمادگی داریم که در پیمان تاریخی دوحه تسجیل شده و مذاکرات بین الافغانی است که تمام جهت‌های متنازع افغانی را احتوا می‌کند.»

این اظهارات درحالی مطرح می شود که رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان روز پنجشنبه گذشته آغاز و قرار است امروز نیز شماری از این زندانیان رها شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *