جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۷ ماده غذایی که پدیدار شدن چین و چروک را تسریع می کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پیری – و پدیدار شدن چین و چروک – متأسفانه بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی هستند. احتمالاً، شما می‌دانید که قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب تسریع‌کننده اصلی پیری است، اما آنچه ممکن است ندانید این است که غذاهای خاص (حتی به ظاهر بی‌ضرر) می‌توانند همین تأثیر را داشته باشند! در این نوشتار با ۷ ماده غذایی آشنا می‌شویم که روند پیری و پدیدار شدن چین و چروک ها را تسریع می‌کنند.

۱. غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده در روغن و دمای بالا رادیکال آزاد تولید می‌کنند که می‌توانند باعث آسیب سلول‌های پوست شوند. قرار گرفتن در معرض رادیکال‌های آزاد روند پیری را به دلیل فعلی به نام اتصال عرضی تسریع می‌کند. اتصال عرضی بر مولکول‌های DNA تأثیر می‌گذارد و می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را ضعیف کند.

مطلب مرتبط: این معجون ضد پیری، رسپی یک پوست سالم است!

۲. نان سفید

غذاهایی که دارای شاخص قند بالا هستند، (مانند نان سفید) می‌توانند باعث ایجاد التهاب شوند، اتفاقی که مستقیماً با فرایند پیری ارتباط دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۳. شکر

وقتی پای سلامت پوست به میان می‌آید، شکر جزو بدنام‌ترین‌هاست. این ماده علاوه بر ایجاد آکنه، به تشکیل موادی که به کلاژن آسیب می‌زنند، کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: با این ۵ چای پیری را به تاخیر بیندازید

۴. مارگرین

مطالعات قدیمی نشان داده‌اند افرادی که مارگارین یا کره مصرف نمی‌کنند، کمتر آسیب‌های پوستی و چین و چروک را تجربه می‌کنند.

و ثابت شده که مارگارین به دلیل این که روغن‌های هیدروژنه زیادی دارد، از مقادیر متوسط کره بدتر است.

۵. گوشت‌های فراوری‌شده

این گوشت‌ها سرشار از سدیم، چربی‌های اشباع و سولفیت هستند که همگی می‌توانند پوست را دهیدراته و کلاژن را با ایجاد التهاب ضعیف کنند.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۶. قهوه و نوشابه‌های گازدار

هر دو کافئین زیادی دارند و زیاده‌روی در مصرف‌شان خواب‌تان را بر هم می‌زند. و خواب ناکافی و بد مستقیما با نشانه‌های پیری مرتبط است.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان طبیعی که بی خوابی را از بین ببرید

۷. الکل

الکل می‌تواند مشکلات زیادی روی پوست ایجاد کند از جمله قرمزی، پف، از بین رفتن کلاژن و چروک.

به علاوه نوشیدنی‌های الکی باعث کاهش سطح مواد مغذی، هیدراتاسیون و میزان ویتامین A می‌شود که همگی تأثیر مستقیمی روی چین و چروک پوست دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان