جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دانشمندان توضیح می دهند: ۵ عادت آدم هایی که مغز و ذهنی سالم دارند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر سلامت مغزمان تاثیر می‌گذارند که آشکارترین آنها فاکتورهای سبک زندگی مثل فعالیت فیزیکی، تغذیه، خواب و آرامش هستند. در میان این فاکتورها برخی عادات نیز وجود دارند که می‌توانند اثر مثبتی روی سلامت مغز و ذهن‌مان داشته باشند. ۵ عادت آدم‌هایی که مغز سالم دارند، عبارتند از:

۱. آنها سپاسگزاری می‌کنند

قدردانی تماما به معنای شکرگزار بودن بابت داشته‌های‌تان است و انجام آن دشوار نیست! روش‌های بسیاری برای انجام قدردانی وجود دارد. مثلا می‌توانید یک دفترچه شکرگزاری داشته‌ باشید، به عزیزان‌تان بگویید که دوست‌شان دارید، به زیبایی طبیعت توجه کنید، بیشتر لبخند بزنید، فیلم‌های الهام‌بخش تماشا کنید، هر روز عملی از روی مهربانی انجام بدهید، داوطلب شوید، به یک غریبه کمک کنید و بسیاری دیگر.

مطلب مرتبط: رهنمودی برای قدردانی از خود گذشته، حال و آینده تان

۲. روابط خوب دارند

دومین عادت افراد دارای مغز سالم این است که آنها روابط خوبی ایجاد می‌کنند. یعنی آنها عامدانه برای رشد روابط شخصی و حرفه‌ای‌شان فعالیت می‌کنند. به علاوه شواهدی وجود دارد که تقویت دوستی‌ها و روابط می‌تواند از افت قوه‌ی شناختی مربوط به سن جلوگیری کند.

روابط خوب استرس را نیز کاهش می‌دهد. یعنی فردی که دارای دوستان حمایتگر است، در طول چالش‌های زندگی هورمون‌های استرس کمتری (مثلا کورتیزول) آزاد می‌کند. به علاوه، قرار داشتن در یک رابطه صمیمی نیز به آزد شدن هورمون‌های حس خوب کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: هورمون های حس خوب؛ چطور از هورمون ها برای بهبود خلق و خو استفاده کنیم

۳. به طور ذهن‌آگاه زندگی می‌کنند

این مورد ممکن است تاثیرگذارترین مورد باشد. میزان تحقیقات علمی در مورد فواید ذهن آگاهی، حیرت‌انگیز است. آدم‌های ذهن آگاه تمرکز بالاتری هم دارند، مقاوم‌ترند و بسیار خوش‌بین‌تر از سایر آدم‌ها هستند.

۴. مدام در حال یادگیری هستند

مغز یک ارگان فوق‌العاده پویاست و بهترین راه برای رشد آن  در طول زندگی یادگیری دائمی است. اینکه چه موضوعی را یاد می‌گیرید اهمیتی ندارد فقط باید مشغول یادگیری چیزی شوید که مستلزم تلاش شناختی است. مثلا معماهای ساده، مزیت چندانی ندارند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

۵. به دنبال چالش و دشواری هستند

بنا به گفته روانشناس معروف میهای چیکسنتمیهایی «بر خلاف آنچه ما باور داریم، بهترین لحظات زندگی ما لحظه‌های بدون فعالیت و آرام نیستند. بهترین‌ها معمولا زمانی رخ می‌دهند که بدن و ذهن ما برای فائق آمدن بر دشواری‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد.» این گفته، بی پایه و اساس نیست! نظریه‌های میهان به مدت چندین دهه مشاهده و تجربه شده‌اند.

 بنابراین چطور می‌توانیم خوشی را مطابق با توصیف میهان به دست آوریم؟

به دنبال چالش باشید، و البته اطمینان داشته باشید که مهارت لازم را برای حل آن چالش دارید. در غیر این صورت زمان مناسبی است که چیزی یاد بگیرید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان