جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ثبت ۸۶ مورد تازه ابتلا به کرونا؛ خواست وزارت صحت از عزاداران: در دهه محرم اجتماعات بزرگ برگزار نکنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با نزدیک شدن ماه محرم وزارت صحت عامه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از مردم خواست در دهه محرم تجمعات بزرگ برگزار نکنند.

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت امروز پنجشنبه (۲۳اسد) در نشست خبری با اشاره به نزدیک شدن دهه محرم از مردم خواست در این ایام از تجمع در مکان های بسته جلوگیری و تجمعات بزرگ برگزار نکنند.

عثمانی با بیان اینکه عزاداران عاشورا توصیه های صحی وزارت صحت را در نظر داشته باشند تاکید کرد که کمیته مبارزه با ویروس کرونا رهنمود های صحی دهه محرم را آماده کرده و این رهنمود ها به زودی در اختیار مردم قرار می گیرد.

سرپرست وزارت صحت ادامه داد که هم اکنون ۹ هزار رویداد فعال ویروس کرونا در افغانستان وجود دارد و باید از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

عثمانی با اشاره به عدم توجه جوانان به ویروس کرونا تاکید کرد که جوانان به این تصور غلط نباشند که به ویروس کرونا مبتلا نمی شود سروی این وزارت نشان داده که ۴۳ درصد مبتلایان بین سنین ۲۰ الی ۳۹ سال بودند.

ابتلای ۳۱ اشتراک کننده لویه جرگه به ویروس کرونا

سرپرست وزارت صحت افزود که در جریان لویه جرگه مشورتی از ۵  هزار ۱۲۰ تن اشتراک کنندگان که تست ویروس کرونا گرفته شده تنها ۳۱ تن آنان مصاب به ویروس کرونا بوده اند.

عثمانی تاکید کرد که از خطر ابتلای اعضای لویه‌جرگه به ویروس کرونا آگاه بود اما با توجه به این‌که آرمان بزرگ همه افغان‌ها رسیدن به صلح همیشه‌گی است با برگزاری آن موافقت کرده است.

به گفته او وزارت صحت با استفاده از آزمایش‌از اشتراک‌کننده‌گان لویه‌جرگه مشورتی صلح در عین حالی که از شیوع ویروس کرونا در جریان لویه جرگه جلوگیری کرده برای تشخیص میزان ابتلا به ویروس کرونا نیز استفاده نموده است. او گفت که در نتیجه این آزمایش ها مشخص شده که تنها یک درصد اعضای لویه جرگه به کرونا مبتلا بوده اند.

ثبت ۸۶ مورد تازه در ۲۴ ساعت

از سوی هم وزارت صحت عامه امروز پنجشنبه اعلام کرده است که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، از ۵۹۲ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده نتایج آزمایش ۸۶ مورد آن مثبت ثبت شده و نیز در این زمان ۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

وزارت صحت افزوده که با ثبت این موارد تازه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۴۲۴ نفر و شمار جانباختگان نیز به یک هزار ۳۶۳ نفر رسیده است.

به گفته وزارت صحت در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۰ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۶ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان