جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افغانستان، آمریکا و ازبکستان درباره همکاری سه جانبه گفتگو کردند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت امور خارجه ازبکستان گزارش داده که نخستین جلسه همکاری های سه جانبه کمیته فرعی ازبکستان – ایالات متحده – افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده و در آن روی موضوعات مختلف از جمله مبارزه با کوید ۱۹ و تروریزم گفتگو شده است.

به گزارش آژانس خبری ملی ازبکستان، در این نشست سه جانبه روسای کمیته فرعی شامل سلیمجون خوسانوف معاون خدمات امنیت دولتی ازبکستان، فوکات سییدیکو معاون وزیر امور خارجه ازبکستان، نانسی جکسون معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور جنوب‌ آسیا و آسیای میانه، توماس دی کروکی معاون دستیار وزیر دفاع در امور افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، سالم شاه ابراهیمی معاون مشاور امنیت ملی افغانستان، عبدالحی رئوف معاون وزیر دفاع ملی افغانستان برای سیاست و استراتژی، نمایندگان وزارتخانه ها و آژانس های دخیل سه کشور شرکت کرده بودند.

در این گزارش آمده است که طرفین در مورد وضعیت اپیدمیولوژیک فعلی تبادل نظر کردند و در باره تأثیر شیوع کروناویروس بر امنیت منطقه ای و جهانی گفتگو کردند. در این بیانیه وزارت خارجه ازبکستان آمده است: نیاز به تلاش های متحد برای جلوگیری از پیامدهای COVID-ویروس کرورنا در این جلسه بحث شده است.

در این نشست بر اهمیت گسترش همکاری ها در زمینه حفاظت از مرزها و تبادل اطلاعات بین آژانس های ذیربط و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم نیز تأکید شده است.

در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان سه کشور به طور گسترده در مورد جنبه های فعلی همکاری در دستور کار “زنان ، صلح و امنیت” بحث کرده اند. در مورد سازوکارهای تقویت روابط در جهت تضمین حقوق و منافع زنان و دختران، رسیدگی به موارد خشونت علیه آن ها و دسترسی به آموزش کیفی نیز مورد گفتگو کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان