عکس پروفایل چه چیزی از شخصیت آدم ها می گوید؟

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۲۲, ۱۳۹۹

به نظر می‌رسد این گفته که «یک عکس هزاران حرف در دل خود دارد» درست است، به ویژه وقتی پای عکس پروفایل به میان می‌آید. در واقع عکس پروفایلی که آدم‌ها در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند چیزهای زیادی در مورد شخصیت آنها می‌گوید.

۵ ویژگی بزرگ شخصیتی و عکس پروفایل شما

۵ ویژگی بزرگ شخصیت از مباحث علمی شخصیت است که آدم‌ها را در پنج بعد درجه‌بندی می‌کند: برونگرایی، پذیرای تجربه بودن، وجدانی بودن، «سازگاری و همدلی» و روان‌رنجوری.

مطلب مرتبط: گروه خونی شما چه چیزهایی از شخصیت تان می گوید؟

یک مطالعه جدید که توسط  PsyBlog انجام شده نشان می‌دهد که عکس توییتر شما برای ارزیابی دقیق بسیاری از این ابعاد در شما کافی است. در اینجا نتایج یک تحلیل علمی از شخصیت هزاران شرکت‌کننده را با توجه به عکس پروفایل رسانه‌های اجتماعی‌شان می‌بینید:

۱. وجدانی بودن: “افراد با وجدان، بیشتر از عکس‌هایی استفاده می‌کردند که طبیعی‌تر، رنگی‌تر و روشن‌تر بودند.”

مطلب مرتبط: فصل تولد چه تاثیری بر شخصیت آدم ها دارد؟

۲. پذیرای تجربه بودن یا باز بودن: عکس‌های بسیار جذاب متعلق به افرادی است که پذیرای تجربیات جدید هستند (این ویژگی به شدت با خلاقیت در ارتباط است). عکس‌های این دسته از آدم‌ها کنتراست بیشتری داشتند و عموماً هنری‌تر یا غیرمعمول بودند. اگر صورت بیشترِ قاب را به خود بگیرد، نشان می‌دهد که این آدم پذیرای تجربیات جدید است.

۳. برونگرایی: این یکی که کاملا مشخص است! غالبِ برونگراها عکس‌هایی داشتند که در آن توسط دیگران احاطه شده‌اند، از عکس‌های رنگارنگ استفاده می‌کردند و لبخند عریضی هم بر لب داشتند.

مطلب مرتبط: شیوه غذا خوردن، ویژگی شخصیتی آدم ها را فاش می کند

۴. روان‌رنجوری: یک عکس ساده با رنگ کم نشانه‌ای از عصبی بودن فرد است. افرادی که روان‌رنجور یا عصبی هستند، احتمالاً چهره‌ای خالی از احساس در عکس پروفایل‌شان دارند یا گاهی چهره خود را تا حدی پنهان می‌کنند.

۵. سازگاری و همدلی: آدم‌های خوب و مهربان بهترین عکاس‌ها نیستند. این تحقیق نشان داد که: “افراد بسیار سازگار و همدل تصاویر نسبتاً ضعیفی از خودشان ارسال می‌کنند، اما احتمالاً لبخند به لب دارند و عکس‌شان روشن و سرزنده است.”

مطلب مرتبط: انتخاب رنگ لباس چه چیزی در مورد شخصیت ما می گوید؟

آیا فکر می‌کنید فقط از روی عکس پروفایل می‌توانید حس اولیه درستی از شخصیت آدم‌ها به دست بیاورید؟ و اگر چنین است، آیا این یافته‌ها با مشاهدات شخصی شما مطابقت دارد؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *