جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آیا رژیم غذایی روی بوی بدن تاثیرگذار است؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به طور کلی بوی بدن ما تا حد زیادی توسط ژنتیک، سلامت عمومی و بهداشت شخصی تعیین می‌شود. هرچند شایع‌ترین دلیل بوی بد بدن وجود باکتری‌های روی پوست است که پروتئین‌ها و قندهای موجود در تعریق ما را متابولیزه می‌کنند، اما رژیم غذایی یا غذاهایی که انتخاب می‌کنیم نیز ممکن است بوی بدن ما را تحت تاثیر قرار بدهند.

در واقع، بوی شما مانند چیزی است که می‌خورید. بنابراین حتی اگر بهداشت شخصی را رعایت کنید، به لطف غذاهایی که می‌خورید، احتمال اینکه بوی خوبی ندهید وجود دارد. احتمالا اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد این است که که پیاز و سیر آشکارترین مجرمان بوی بد بدن هستند. این تاثیر به دلیل وجود مواد گوگردی فرار، از جمله آلیسین است که باعث می‌شود بوی آنها ساعت‌ها بعد از مصرف هم بماند. به همین ترتیب، غذاهای دیگری مانند کلم و گل کلم نیز به دلیل وجود ترکیبات گوگردی می‌توانند بر بوی بدن تأثیر بگذارند.

مطلب مرتبط: بوی بد دهان؛ علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

غذاهای تند نیز ممکن است تاثیرگذار باشند، به این دلیل که آنها دمای بدن ما را افزایش می‌دهند و این به نوبه خود میزان تعریق را افزایش می‌دهد و با تعریق بیشتر بوی بدن هم بیشتر می‌شود. به علاوه، طبق مطالعه‌ای که در ژورنال علوم شیمی منتشر شده‌است، بوی بدن شرکت‌کنندگانی که رژیم غذایی گیاهخواری به آنها داده شد، نسبت به شرکت‌کنندگانی که گوشت خورده بودند، بهتر بود.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بوی عرق مردانی که رژیم غذایی سالم و پر از میوه و سبزیجات داشتند، بهتر است صرف نظر از هر میزان تعریقی که دارند.

از طرف دیگر‌، مطالعاتی که بر محور خودسنجی بوده‌اند، نشان می‌دهند که مصرف کربوهیدرات بالا با بدتر شدن بوی عرق همراه است.

تحقیق دیگری حاکی از آن است که مصرف گوشت زیاد، در مقایسه با رژیم غذایی مبتنی بر گیاه ممکن است روی بوی بدن تأثیر منفی بگذارد.

به هر روی در خوردن و نوشیدن هر چیزی که زیاده‌روی کنید، بوی بدن‌تان شما را لو خواهد داد. بنابراین غذاهای‌تان را عاقلانه انتخاب کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان