جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

آغاز مذاکرات بین الافغانی تا 6 روز آینده

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از فیصله لویه جرگه و رهایی ۴۰۰ زندانی جنجالی گروه طالبان از سوی حکومت قرار است مذاکرات بین الافغانی در شش روز آینده برگزار شود.

تلویزیون ملی امروز دوشنبه (۲۰اسد) گزارش داده است که مذاکرات بین‌الافغانی میان تیم‌های مذاکره‌کننده‌ی حکومت افغانستان و گروه طالبان  در ۱۶ اگست ماه میلادی (۲۶اسد) آغاز شود.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز به بی بی سی  گفته است که اگر ۴۰۰ زندانی این گروه از سوی حکومت  آزاد شوند، طالبان آماده اند در یک هفته مذاکرات رو در رو با دولت افغانستان را آغاز کنند.

شاهین تاکید کرده که مرحله اول گفتگوها در دوحه قطر برگزار خواهد شد و پس از آن با مشوره دو طرف مکان دیگری برای پیشبرد گفتگوها برگزیده خواهد شد.

پیش از این عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه نیز در نشستت خبری تایید کرده بود که دور اول گفتکو ها در قطر صورت می گیرد.

عبدالله تاکید کرده بود که سه روز پس از رهایی زندانیان طالبان گفتگوهای بین الافغانی آغاز می شود.

تا کنون بیش از ۱۲ کشور جهان برای میزبانی از گفتگوهای بین الافغانی اعلام آمادگی کرده اند اما اعضای لویه جرگه در قطع‌نامه شان خاطرنشان کرده است که اگر زمینه گفتگوهای بین الافغانی در داخل افغانستان فراهم شود باید از سوی مذاکره کنندگان به آن اولویت داده شود.

این در حالی است که پس از تایید لویه جرگه مبنی بر رهایی ۴۰۰  زندانی طالبان از سوی حکومت رییس جمهور غنی گفته است که حکم رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا می کند.

گزارش های تایید ناشده می رساند که رییس جمهور غنی قرار است ناوقت امروز حکم رهایی این ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا کند.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان با استقبال از اعلام آمادگی برای رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان تاکید کرده: «ما انتظار داریم که تا چند روز دیگر، روند رهایی زندانیان تمام شود، سپس هیئت مذاکره کنندۀ حکومت به دوحه سفر کند و روند گفتگوهای میان افغانان به‌گونۀ فوری، آغاز شود.»

رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان با وجود انتقادات در داخل افغانستان اما با استقبال پاکستان همراه شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان