جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در آینده نزدیک؛ کاهش سربازان آمریکایی به ۵ هزار تن

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت دفاع امریکا می گوید قرار است نظامیان امریکا در افغانستان تا دو ماه آینده به ۵ هزار تن کاهش یابد.

مارک اسپر وزیر دفاع امریکا روز گذشته در گفتکو با فاکس‌نیوز گفت که روند کاهش سربازان امریکایی از افغانستان تا پایان ماه نومبر سال جاری عملی شود و شمار نیروهای امریکایی به ۵ هزار تن در افغانستان می رسد.

او تاکید کرد که “جزییات پلان عقب نشینی را دونالد ترامپ، رییس جمهور امریكا در اوایل هفته گذشته اعلام كرد”.

وزیر دفاع امریکا خاطرنشان کرده که نیاز است تا کنگره امریکا را از این برنامه آگاه ساخته و اطمینان یابد که امریکا توسط تروریست‌ها از افغانستان تهدید نمی‌شود.

این اظهارات وزیر دفاع امریکا در حالی مطرح شده است که دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا به روز دوشنبه (۱۳ اسد)  در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «HBO » گفته بود که تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا، شمار نظامیان امریکایی در افغانستان به کمتر از چهار تا پنج هزار نفر کاهش می یابد.

روند کاهش نیروهای امریکایی افغانستان

روند کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان پس از امضای توافق نامه صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در دوحه قطر آغاز شد.

امریکا در زمان امضای توافق‌نامه صلح با طالبان حدود ۱۳ هزار نظامی در افغانستان داشت و اکنون این شمار نیروها در افغانستان به ۸ هزار ۶۰۰ تن کاهش یافته است.

۸ هزار و ۶۰۰ سرباز امریکایی مستقر در افغانستان بیشتر مصروف تجهیز، تمویل و آموزش نیروهای امنیتی افغان اند و در شماری از موارد نیروهای امنیتی افغانستان را در عملیات ها حمایت هوایی می کنند.

بر اساس این توافقنامه امریکا و طالبان تمامی نیروهای ائتلاف و امریکایی تا ماه جولای سال ۲۰۲۱ افغانستان را ترک خواهند کرد و گروه طالبان نیز متعهد شده که با گروه های تروریستی بین المللی در افغانستان قطع رابطه می کنند و نیز اجازه نمی دهند که امریکا از خاک افغانستان مورد تهدید گروه های تروریستی قرار گیرد.

این در حالی است که قرار است دو الی سه روز آینده نشست مستقیم میان نمایندگان طالبان و حکومت افغانستان برگزار شود و حکومت افغانستان نیز ۴۰۰ زندانی خطرناک گروه طالبان را براساس فیصله لوی جرگه مشورتی صلح از بند رها می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان