جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نهایی سازی روند آزادی زندانیان محور گفتگو نماینده ملل متحد برای افغانستان با ملا برادر

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان «یوناما» اعلام کرده است که دیبرا لاینز رییس این نهاد با  ملا برادر در مورد روند نهایی سازی زندانیان این گروه گفتگو کرده است.

یوناما با نشر خبرنامه ای گفته است که این دیدار روز گذشته چهارشنبه (۱۵اسد) صورت گرفته و دو طرف در مورد نهایی سازی روند آزادی زندانیان، گفتگو های بین الافغانی و نیازها برای  دسترسی برای کمک بشر دوستانه در مبارزه با ویروس کرونا و گرسنگی گفتگو کرده اند.

از سوی هم سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی گفته است که درین نشست در مورد رهایی سریع زندانیان و آغاز مذاکرات بین الافغانی تاکید شده است.

شاهین افزوده در کنار این همچنان بر جوانب مختلف پروسه صلح، تلفات ملکی، حقوق بشر و در باره کمک رسانی نیز گفتگو شده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که حکومت افغانستان در آستانه برگزاری لویه جرگه مشورتی برای رهایی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان قرار دارد.

این جرگه فردا جمعه برگزار می شود و حکومت تاکید دارد که در این لویه جرگه روی چگونگی روند رهایی ۴۰۰ زندانی طالب تصمیم گرفته خواهد شد.

احتمال استفاده از جرگه علیه صلح

گروه طالبان با نشر اعلامیه در واکنش به جرگه مشورتی گفته که لازم است تا تمام طرف ها ضرورت های زمان را درک و از ایجاد موانع در برابر فرصت ها خوداری کنند.

در اعلامیه گروه طالبان آمده است که: «ممکن از این جرگه عیله صلح و امیدهای مردم افغانستان بیشتر استفاده شود، بناءً خواستن چنین جرگه پیش از صلح سرتاسری و توافق سیاسی، نمایندگی از ملت نمی تواند و نه هم کدام حیثیت قانونی دارد.»

طالبان تاکید کرده که هر فیصله این جرگه که بر «خلاف استقلال افغانستان» و «اقامه نظام کامل اسلامی»، و در برابر آرمان های مردم باشد مورد قبول نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان