جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نتایج یک نظرسنجی؛ بیش از ۳۱ درصد از جمعیت کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سروی ملی تخمین شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان نشان می دهد که به گونه مجموعی ۳۱.۵ درصد جمعیت کشور که حدود ۱۰ میلیون نفر می شود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه که امروز چهارشنبه (۱۵اسد) در نشست خبری نتایج این سروی را بیان می کرد گفت که در این سروی ۳۴ ولایت کشور به ۹ زون تقسیم شده که ولایت کابل به تنهایی یک زون را تشکیل می دهد.

عثمانی افزود که براساس این سروی، ۵۳ درصد نفوس کابل، ۴۲.۹ درصد نفوس ولایت های شرقی، ۳۶.۳ درصد نفوس ولایت های مرکزی، ۳۴.۱ درصد نفوس ولایت های غربی، ۳۲.۴ درصد نفوس ولایت های شمال شرقی و۲۱.۱ درصد نفوس نقاط مرکزی کشور، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

او اضافه کرد که بربنیاد این سروی، ۴۶.۴ درصد اطفال بین ۵-۱۷ سال به ویروس کرونا مصاب شده اند و نشانه بیماری در آنها دیده نشده است، اما ناقل ویروس بوده اند.

عثمانی تاکید کرد که بر اساس این سروی ۳۵.۲ درصد بزرگ سالان و  ۲۵.۳ درصد افراد پایینتر از ۱۸ سال به این ویروس مبتلا شده  ونیر ۵۵ درصد افراد مبتلا به این ویروس را زنان  و ۴۵ درصد صد آنان را مردان تشکیل می دهد.

به گفته سرپرست وزارت صحت میزان ابتلا به این ویروس در شهرها نسبت به روستاها بیشتر بوده و ۴۲.۳ درصد نفوس در شهرها و ۳۱.۷ درصد نفوس در روستاها به ویروس کرونا مصاب شده اند.

عثمانی تاکید کرد که بررسی های اخیر وزارت صحت عامه از ولایت ها نشان می دهد که تعداد واقعات مثبت ویروس کرونا در روزهای پس از عید قربان، افزایش نیافته و از ۲۶ جوزا به اینسو آمارها سیر نزولی به خود گرفته و میزان واقعات مثبت از ۶۰ تا ۶۵ درصد در دوماه گذشته، به ۱۵ تا ۲۵ درصد تنزیل یافته است.

سرپرست وزارت صحت همچنان گفت که امکان مبتلا شدن دوباره افراد به این ویروس وجود دارد و مردم باید برای پیش‌گیری از این ویروس توصیه‌های صحی را رعایت کنند.

در این سروی شمار جانباختگان ویروس کرونا مشخص نشده است

با وجود این که این سروی در حد وسیع انجام شده است اما شمار جان باختگان ویروس کرونا در این سروی مشخص نشده است.

احمد جواد عثمانی در خصوص شمار جانباختگان ویروس کرونا گفت که قرار است پس از ارزیابی‌های چندین اداره دولتی، تا یک هفته دیگر شمار جان باختگان گردآوری و نشر شود.

او تاکید کرد که وزارت صحت با توجه به نتایج این سروی، برنامه‌های آگاهی‌دهی بیشتری روی دست می‌گیرد و نیز آزمایشگاه‌های تشخیصی ویروس کرونا را در کابل و ولایت‌ها بیشتر می‌سازد.

آمار رسمی وزارت صحت

این سروی در حالی از رقم بالای مبتلایان به ویروس کرونا حکایت دارد که بر اساس آمار رسمی وزارت صحت تاکنون شمار مبتلایان ویروس کرونا به ۳۶ هزار و ۸۲۹ نفر، شمار جان باختگان به ۱ هزار ۲۹۴ نفر و همچنان شمار مجموعی بهبودیافتگان به ۲۵ هزار و ۷۴۲ نفر رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان