جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۸ اشتباه رایجی که حین شستشوی موها مرتکب می شوید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در نگاه اول، روال شستن موها بسیار آسان به نظر می‌رسد. اما برخی از اشتباهات وجود دارد که با انجام آنها باعث دهیدراته شدن و شکستگی موها و حتی عفونت پوست سر می‌شوید. ۸ اشتباه رایجی که در حین شستشوی موها مرتکب می شوید، عبارتند از:

۱. موها را بیش از حد شامپو می‌کنید

 به گفته کارشناسان، استفاده از شامپو هر بار که دوش می‌گیرید، ضروری نیست. استفاده زیاد از شامپو چربی مو را از بین می‌برد. چربی برای موهای سالم ضرورت دارد، زیرا آنها را مرطوب نگه داشته، از آسیب دیدن‌شان جلوگیری می‌کند.

۲. موها را به اندازه کافی آبکشی نمی‌کنید و شامپوی زیادی استفاده می‌کنید

قبل از شامپو کردن حداقل یک دقیقه باید موها را آبکشی کنید تا محصولات قبلی کاملا از روی موها پاک شود. اجازه دهید موها قبل از استفاده از شامپو کاملاً مرطوب شوند تا شامپو به طور مساوی پخش شود و حجم کمتری از آن را استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش عالی درمان خانگی ریزش مو

۳. نرم‌کننده مو را بعد از شامپو استعمال می‌کنید

ما عادت کرده‌ایم که موها را شامپو کنیم و بعد نرم‌کننده بزنیم. اما یک روال برعکس در واقع برای برخی از انواع موها بهتر عمل می‌کند. استفاده از نرم‌کننده پیش از شامپو باعث می‌شود موهای شما حجیم‌تر به نظر برسد.

۴. ساقه موها را شامپو می‌زنید

معمولا ریشه مو چرب است و بنابراین بهتر است شامپو را روی پوست سر بمالید. ساقه‌ مو معمولاً خشک است، و شستن آن با شامپو باعث می‌شود که خشک‌تر شود.

۵. پوست سر را با ناخن می‌خراشید

این کار باعث عفونت پوست سر می‌شود. به علاوه موهای خیس شکننده‌تر هستند و شستشوی خشن باعث ایجاد شکستگی و حتی ضعیف شدن فولیکول‌ها می‌شود. بهتر است کف سر و ریشه‌ها را با نوک انگشتان‌تان ماساژ بدهید.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند زیبایی از هند که رشد موها را تسریع می کنند

۶. موها را با آب داغ می‌شویید

بهترین آب برای شستن موها آب ولرم است. شستن موها با آب داغ باعث می‌شود تارهای مو به راحتی شکسته و ضعیف شوند. آب کمی گرم به باز شدن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند و سبب می‌شود موها اثرات رطوبت‌دهی نرم‌کننده را بهتر جذب کنند. البته بهتر است روال شستشوی موها را با آب سرد پایان بدهید، زیرا این کار به بستن کوتیکول ها کمک و از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

۷. نرم‌کننده را به کف سر می‌زنید

نرم‌کننده را فقط روی ساقه بزنید. استفاده از نرم‌کننده روی پوست سر و ریشه‌ها می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود و رشد مو را کند کنَد و تولید چربی را افزایش دهد.

مطلب مرتبط: ۶ ماده خوراکی که مو و ناخن را تقویت می کنند

۸. موهای خیس را شانه می‌زنید

وقتی مو مرطوب است، در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد. مالش موها با حوله یا شانه زدن آنها به تارهای مو آسیب زیادی می‌رساند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان