پمپئو و ملا برادر در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کردند

توسطفریدون حسنی

مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

گروه طالبان اعلام کرده است که ملا برادر رییس دفتر سیاسی این گروه با مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در مورد صلح افغانستان گفتگو کرده اند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که این دیدار شام روز گذشته انجام شده و در  آن دو طرف در مورد اغاز مذاکرات بین الافغانی و وضعیت کنونی گفتگو کرده اند.

شاهین تاکید کرده که در این گفتگو همچنان طرفین رهایی زندانیان باقی مانده طالبان را برای آغاز مذاکرات بین الافغانی مهم دانسته اند.

به گفته شاهین وزیر خارجه امریکا از آتش بس اعلان شده از سوی طالبان استقبال کرده است.

وزارت خارجه امریکا تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

این گفتگو در حالی صورت گرفته است که حکومت افغانستان گروه طالبان را متهم به ۳۸ مورد نقض آتش بس در سه روز عید کرده گفته است که طالبان ۶۰ غیرنظامی را در این جریان کشته و زخمی کرده اند.

از سوی هم رهایی زندانیان طالبان به یک مانع بزرگ در برابر آغاز مذاکرات صلح تبدیل شده و حکومت افغانستان تاکنون حاضر به رهایی ۴۰۰ زندانی طالب نشده است.

حکومت افغانستان این زندانیان طالبان را خطرناک می داند و برای رهایی آن ها لویه جرگه مشورتی را به تاریخ ۱۷ اسد ماه جاری برگزار می کند.

هرچند گروه طالبان از تکمیلی رهایی زندانیان دولتی خبر داده اند اما روز گذشته سخنگوی ریاست جمهوری گفت زندانیان رها شده مطابق لیست سپرده شده از سوی حکومت نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *