وزارت خارجه امروز دو نشست درباره روند صلح را میزبانی می کند

توسطفریدون حسنی

مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

وزارت خارجه اعلام کرده است که امروز میزبان دو نشست به هدف تقویت اجماع منطقه‌یی و جهانی در روند صلح است.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که این نشست‌ها که امروز سه‌شنبه (۱۴اسد) برگزار می‌شود، که هدف از برگزاری آن تقویت اجماع منطقه‌یی و جهانی در روند صلح است که در آن شماری از نمایند‌گان کشورهای جهان شرکت می‌کنند.

هیواد افزوده روند صلح و گفتگو دربارۀ جرگۀ مشورتی دربارۀ آزادسازی زندانیان باقی ماندۀ طالبان، بخشی از اجندای این نشست است.

این نشست‌ها در حالی برگزار می‌شود که سرنوشت صلح افغانستان به رهایی ۴۰۰ زندانی طالب که حکومت آنان را «مجرمین خطرناک» می‌دانند، وابسته شده و گروه طالبان رهایی زندانیان این گروه را مطابق لیست داده شده پیش‌شرط گفتگوهای بین‌الافغانی قرار داده است.

وزارت خارجه پیش از این نیز سه نشست بین‌المللی، منطقه ای و سه جانبه پاکستان، افغانستان و چین را برای اجماع بین المللی و منطقه ای صلح برگزار کرده بود.

اعلام آمادگی ترکیه از میزبانی نشست بین الافغانی

هرچند مقام های حکومت افغانستان بارها خاطرنشان کرده اند که در صورت برگزاری نشست بین الافغانی مرحله نخست این نشست در دوحه قطر برگزار خواهد شد. اما دفتر مطبوعاتی میر رحمان رحمانی رییس مجلس گفته است که مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه در تماس تلفونی با رییس مجلس اطمینان داده که دولت ترکیه برای تامین صلح سراسری در افغانستان حاضر است تا نشست های صلح را با حضور کشورهای منطقه و جهان میزبانی کند.

ترکیه بشمول ۱۲ کشور جهان پیش از این نیز از میزبانی نشست های بین الافغانی اعلام آمادگی کرده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *