جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ارگ: حملات اخیر زیر پرچم داعش بررسی می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری می گوید گروه داعش در شرق افغانستان شکست خورده و حملات اخیر زیر پرچم این گروه در ننگرهار بررسی می شود.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز سه‌شنبه (۱۴ اسد)، در نشست خبری گفت حملات تحت برچم داعش و وضعیت امنیتی شرق افغانستان بررسی می شود.

آقای صدیقی افزود که گروه طالبان، پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح مسؤولیت دارد تا روابط خود را با تمام گروه‌های تروریستی قطع کند.

سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد: «در حال حاضر، بیشتر اعضای گروه داعش را طالبان تشکیل می‌دهد و این واقعیت است و تمام دنیا آن را می‌داند. مسؤولیت طالبان، این است که بعد از امضای توافق‌نامه‌ی صلح، با تمام گروه‌های تروریستی قطع رابطه کند. این که جنگجویان طالب بعد از صلح، دوباره به داعش بپیوندند، قابل قبول نیست و هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.»

او در این نشست خبری که تماس تلفونی رییس جمهور غنی را در چارچوب دیپلماسی عیدی با رییسان جمهور ترکیه، ازربایجان، ترکمنستان، ایران، ازبکستان و نخست وزیران هند و پاکستان توضیح می داد خاطر نشان کرد که در این تماس ها پیرامون اجماع و حمایت از روند صلح، گسترش روابط و همکاری های منطقه ای و اقتصادی گفتگو شده است.

به گفته او تلاش های حکومت بر این است که هرچه زود تر لیست کابینه تکمیل و بعد از رخصت تابستانی به پارلمان فرستاده شود.

صدیقی در خصوص برگزاری جرگه مشورتی صلح اضافه کرد که احتمال دارد این جرگه برای سه روز دایر شود و تنها اجندای آن بحث روی آزادی ۴۰۰ زندانی طالب نیست.

 حمله داعش بالای زندان ننگرهار و مفقودی ۲۷۲ زندانی

سخنگوی ریاست جمهوری در حالی از بررسی حملات زیر پرچم داعش خبر می دهد که گروه داعش عصر روز روز یک‌شنبه گذشته  ( ۱۲اسد) ابتدا یک موتر بمب را در نزدیکی زندان ننگرهار منفجر و به تعقیب آن ۱۱ مهاجم مسلح به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.

این درگیری که نزدیک به ۲۳ ساعت ادامه پیدا کرد منجر به کشته شدن ۲۹ تن شامل غیرنظامیان، زندانیان و نیروهای امنیتی شده و زخمی شدن ۵۰ تن دیگر گردید.

به تازگی مقام های  محلی ننگرهار به رسانه ها گفته است که در این درگیر شماری زیادی از زندانیان موفق به فرار شدند که یک هزار و ۵۱۰ تن آنان از سوی نیروهای امنیتی دوباره بازداشت شدند و ۲۷۲ زندانی دیگر تاکنون ناپدید اند.

گروه داعش با نشر تصاویر ۱۱ مهاجم گفته است که این حمله موفقانه بوده و این گروه موفق به آزادی زندانیان شان شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان