نگرانی ها از افزایش کرونا پس از عید؛ وزارت صحت: بازگشایی مکاتب ابتدایی خطرناک است

توسطفریدون حسنی

مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۴, ۱۳۹۹

 مسوولان در وزارت صحت با خطرناک خواندن بازگشایی مکاتب ابتداییه می گویند که در جلسه امروز کابینه روی بازگشایی مکاتب و دانشگاها تصمیم گرفته می شود.

اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت امروز سه‌شنبه (۱۴اسد) در نشست خبری گفت در مورد بازگشایی مکاتب و دانشگاه ها در جلسه امروز کابینه تصمیم گرفته می شود.

سمسور افزود پیشنهاد وزارت صحت در صورت بازگشایی مکاتب به گونه‌ی تدریجی از صنف‌های بالا به پایین است.

او با بیان اینکه شاید سال جاری تعلیمی برای بازگشایی صنف‌های ابتدایی آماده نباشد گفت آغاز درس‌های حضوری در صنف‌های ابتدایی، خطر دارد و زمینه‌ی انتشار ویروس را فراهم می‌سازد.

به گفته او اطفال توصیه های صحی از جمله استفاده ماسک و رعایت فاصله را مراعات نمی کنند و انتقال دهنده ویروس به بزرگسالان می شود.

نگرانی ها از افزایش شیوع ویروس کرونا

سخنگوی وزارت صحت در ادامه تاکید کرد که گزارش های دریافت شده از شفاخانه ها نشان می دهد تااکنون واقعات ویروس کرونا بیشتر نشده است اما احتمال این وجود دارد که یک تا دوهفته پس از عید قربان، ارقام بیماران افزایش یابد.

او افزود وزارت صحت آمادگی لازم را برای انجام آزمایش ها وبستری کردن بیماران پس از افزایش شیوع ویروس کرونا دارد.

سمسور اضافه کرد که بررسی های روزمره وزارت صحت عامه پس از عید قربان از شفاخانه های کووید۱۹، نشان می دهد که میزان مراجعه به شفاخانه ها افزایش نیافته است.

سخنگوی وزارت صحت تاکید کرد که افغانستان در موج اول ویروس کرونا قرار دارد و موج دوم این ویروس در راه است. او گفت که سردی هوا نیز زمینه را برای شیوع ویروس کرونا مساعد تر می سازد.

 وزارت صحت در حالی از احتمال افزایش ویروس کرونا در هفته های آینده خبر می دهد که علی رغم هشدار ها و توصیه های وزارت صحت شهروندان افغانستان عید قربان را بدون در نظرداشت تدابیر صحی تجلیل کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *