تکمیلی/ تلفات حمله بالای زندان ننگرهار به ۲۱ کشته و ۴۳ زخمی افزایش یافت

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

پس از بیش از ۱۲ ساعت حمله بالای زندان ننگرهار مقام های محلی آن ولایت تایید کرده اند که تاکنون ۲۱ تن در این رویداد کشته و ۴۳ تن دیگر زخمی شده اند.

عطالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در توییتی امروز دوشنبه (۱۳اسد) گفته است که در انفجار موتر بمب و حمله مهاجمان بالای زندان ننگرهار ۲۱ تن شامل غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و زندانیان کشته و ۴۳ تن دیگر زخمی شده اند.

خوگیانی افزوده که تاکنون ۷۰۰ زندانی که موفق به فرار شده بودند دوباره بازداشت شده اند.

خوگیانی از شمار دقیق مهاجمان چیزی نگفته است اما تاکید کرده تاکنون ۳ مهاجم کشته است.

این در حالی است که حمله مهاجمان مسلح بالای زندان ولایت ننگرهار حوالی ۶:۴۰ دقیقه عصر روز گذشته پس از انفجار یک موتربمب آغاز شد و به گفته خوگیانی این عملیات به دلیل آسیب نرسیدن به غیرنظامیان به کندی به پیش می رود.

زندان ننگرهار در منطقه چوک مستوفیت ناحیه چهارم شهرجلال آباد موقعیت دارد و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر در این زندان زندانی بوده‌اند.

کماندوها به محل رویداد رسیده اند

قول اردوی عملیات های خاص نیز با نشر خبرنامه ای گفته است نیروهای کوماندو برای دفع حمله به ننگرهار اعزام شده اند و عملیات تصفیوی جریان دارد.

هر چند گروه طالبان مسوولیت این رویداد را رد کرده است و شماری از رسانه ها نیز گزارش داده است که مسوولیت این رویداد را داعش به عهده گرفته  اما قول اردوی عملیات های خاص عامل این حمله را گروه طالبان خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *