جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
27 بازدید

۸ قدرت خارق العاده که همه انسان ها دارند

خواندن 3 دقیقه
2.3
(4)

بدن ما پر از رمز و راز است و دانشمندان هنوز هم در حال رمزگشایی آن هستند. آنها راه‌ّهایی برای استفاده از توانایی‌های طبیعی انسانی یافته‌اند. در این نوشتار به ۸ قدرت خارق العاده انسان که به صورت بالقوه وجود دارند، آشنا می‌شویم.

۱. پیشگیری از درد

دفعه بعد که دچار ضربه یا کبودی شدید، سرفه را امتحان کنید. فشار قوی حاصل از سرفه عصب واگ را فعال می‌کند. سرفه یا حبس نفس راهی برای فعال کردن عصب واگ است. به این ترتیب استرس و ضربان قلب کاهش می‌یابد و از شدت درد کم می‌شود.

مطلب مرتبط: ۷ راه موثر مقابله با استرس فیزیکی و عاطفی

۲. دید در شب

چشم‌بند دزدان دریایی را یادتان هست؟ با بسته نگه داشتن یک چشم، از قرار گرفتن چشم بسته در معرض نور موجود که باعث تنگ شدن مردمک چشم می‌شود جلوگیری می‌کنید. تنگ شدن مردمک برای دید در روز خوب است نه برای شب.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی مان را تقویت کنیم

۳. پیشگیری از یخ‌زدگی مغز

آرام خوردن آیس کریم کمک‌کننده است، اما از حس دردناک یخ‌زدگی مغز با یک ترفند ساده می‌توان جلوگیری کرد.

هر بار که کمی از آیس کریم را می‌خورید زبان‌تان را روی سقف دهان فشار دهید. بنابراین از زبان برای گرم کردن سقف دهان و عصبی که در آنجا به مغز متصل است استفاده می‌کنید.

۴. توانایی خارق‌العاده حافظه

قبل از خواب، اطلاعات را در مغز قرار دهید تا توانایی فوق بشری خود را در به خاطر سپردن چیزها نشان دهید. طی شب، مغز ما اطلاعاتی را که در طول روز دریافت کرده، پردازش و خاطراتی از آن ایجاد می‌کند، بنابراین به احتمال زیاد هرچه مرور کرده‌اید، در ذهن‌تان می‌ماند.

مطلب مرتبط: رژیم ذهن؛ با این رژیم غذایی عملکرد مغز و حافظه تان را تقویت کنید

۵. قدرت شنوایی خارق‌العاده

برای شنیدن صدای مکالمه پایین در یک مهمانی شلوغ از گوش راست استفاده کنید. سرتان را طوری بچرخانید که گوش راست‌تان به فردی که صحبت می‌کند نزدیکتر باشد.

۶. با بینی گرفته نفس بکشید

سینوس‌های مسدود خود را با فشار زبان روی سقف دهان و سپس اعمال فشار روی نقطه بین ابروها باز کنید. این کار را مدتی انجام بدهید تا زمانی که انسداد پاک شود.

۷. توقف خونریزی

اکثر مردم برای توقف خونریزی بینی سرشان را عقب می‌گیرند، هرچند این متد چندان ایده‌آل هم نیست. زیرا وقتی سرتان را به عقب خم می‌کنید جریان خون همچنان به پایین گلو ادامه دارد.

در عوض، یک انگشت را زیر بینی، در مرکز لب فوقانی فشار بدهید. در غالب مواقع این کار به توقف خونریزی کمک می‌کند.

۸. توقف سردرد

تند تند نفس کشیدن به انقباض عروق در مغز منجر می‌شود، روندی که میزان فشار خون را در عروق خونی کاهش می‌دهد و به تسکین سردرد کمک می‌کند.

تنفس سریع و سطحی به خروج مقدار بیشتری از دی‌اکسید کربن از مغز نیز کمک می‌کند و در نتیجه فضای بیشتری برای اکسیژن وجود خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان